مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه استان کرمان گفت: امسال هفتمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در ۹ بخش برگزار می شود که استان کرمان متولی برگزاری بخش عکس این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مراسم رونمایی از طرح هفتمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری رشته عکاسی در سالن کنفرانس اداره اوقاف وامورخیریه استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام جلالی مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه استان کرمان در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: امسال هفتمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در ۹ بخش شامل عکس، خوشنویسی، ادبی، فضای مجازی، بخش رسانه، بخش چندرسانه‌ای شامل فیلم کلیپ، بخش پژوهشی، بخش هنر‌های تجسمی و بخش آخر هم ویژه مسابقه سراسری کتاب خوانی برگزار خواهد شد.

اوافزود: در این جشنواره سراسری ۹ استان کشور مشارکت دارند که قسمت عکس جشنواره به کرمان تعلق گرفته است ودر سه بخش عکس‌های حرفه‌ای، دوم عکس‌های تک و عکس‌هایی موبایلی برگزار می شود.

مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه امتیاز اول و برترین امتیاز جشنواره به موضوع وقف و ترویج فرهنگ وقف تعلق خواهد گرفت تصریح کرد: جوایز این جشنواره در بخش عکس‌های حرفه ای، نفر اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و ۵ میلیون تومان وجه نقد، نفر دوم دیپلم افتخار و ۴ میلیون تومان وجه نقد، نفر سوم دیپلم افتخار و ۳ میلیون تومان وجه نقد و ۵ نفر بعدی لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد دریافت خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: در بخش عکس تک، به نفر اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و ۴ میلیون تومان وجه نقد، نفر دوم دیپلم افتخار و ۳ میلیون تومان وجه نقد، نفر سوم دیپلم افتخار و ۲ میلیون تومان وجه نقد و ۵ نفر بعدی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد اهدا می‌شود.

اوافزود: در بخش عکس با تلفن همراه نفر اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد، نفر دوم دیپلم افتخار و ۲ میلیون تومان وجه نقد، نفر سوم دیپلم افتخار و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد و ۷ نفر بعدی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار از دی ماه تا پایان امسال است و سایت جشنواره به آدرس www.vaghffestival.ir و نشانی جشنواره در شبکه‌های اجتماعی @vaghffestival و ارتباط با دبیرخانه جشنواره و ارسال پیامک از طریق واتساپ به شماره ۰۹۰۲۴۱۶۶۳۸۴ است.

او افزود: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در امر رسانه وجود دارد و همچنین موضوعاتی که مطرح شد و به ویژه بخش عکاسی که مربوط به استان کرمان است، امیدواریم هم  ظرفیت اصحاب رسانه را به عنوان یکی از محور‌های فعال در این جشنواره ببینم و هم اینکه مشوقی باشند برای اینکه شرکت کنندگان زیادی از استان در این قسمت شرکت کنند.

مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه استان کرمان در این مراسم از هفت دستگاه تنفسی که از محل عواید موقوفات استان برای اهدا به بیمارستان‌ها تهیه شده بود رونمایی کرد وگفت: امروز کشور درگیر ویروس منحوس کرونا است و شرایط سختی بر مردم کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است.

او با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از همان روز اول برای کمک‌رسانی به مردم و دست‌اندرکاران خط مقدم کرونا تلاش‌های زیادی کرده است گفت: شرکت در امور خیریه از رسالت‌های اداره کل اوقاف استان است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه از همان ابتدا کارگاه‌های تولید ماسک در تعدادی از بقاع متبرکه و امامزادگان استان راه‌اندازی شد گفت: در این ایام در سه بخش همراه دانشگاه علوم پزشکی بوده‌ایم.

او با بیان اینکه مردم معتقد به مباحث دینی هستند گفت: بسته‌های میان وعده تهیه شد که بین کادر درمان، بیماران و همراهان بیمار در بیمارستان‌های استان در دو مرحله و حدود چهار هزار بسته توزیع شده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه در دهه وقف غذای تبرکی بین بیماران و کادر درمان استان توزیع شد افزود: با همکاری سازمان تبلیغات اعزام روحانیون جهادی به مراکز درمانی داشته‌ایم که در کنار کادر درمان کمک‌رسانی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه تجلیل از کادر درمان را در برنامه های خود داریم که در اولین فرصت انجام می‌شود گفت:  تعداد هفت دستگاه کمک تنفسی با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان برای توزیع در بیمارستان ها تهیه شده است.

اوبا بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت شهید سلیمانی هستیم و طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا در کشور و استان در حال اجرا است افزود: در ایام شهادت سردار هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود.

حجت الاسلام جلالی ارزش ریالی هر بسته را حداقل ۳۰۰هزار تومان عنوان کرد و گفت: اهدای این بسته‌ها در کنار طرح اطعام انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار پرس غذا انجام شده است که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار