معاون فرهنگی اوقاف استان کرمان گفت: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرائم مؤثر واقع شود، اشاعه فرهنگ وقف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سیدرضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی در سازمان اوقاف و امور خیریه، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ترویج فرهنگ وقف سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اوافزود: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در مقوله پیشگیری از وقوع جرائم مؤثر واقع شود، اشاعه فرهنگ وقف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ چرا که با نهادینه شدن این سنت حسنه، بخش عمده‌ای از سرمایه افراد توانمند بین فقرا توزیع می‌شود و ضمن کاهش فاصله طبقاتی در جامعه، کاهش جرایم مختلف را نیز به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام فاطمی به وجود آسیب‌های اجتماعی و فردی اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون اعتیاد، کودکان کار و طلاق، وجود زنان سرپرست خانوار، زندانیان جرائم غیرعمد و ... از جمله مسائلی است که جامعه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل و فصل کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان تصریح کرد: اگر موقوفه‌ای با هدف رفع کامل علت‌های آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود به پشتوانه‌ای مالی برای مبارزه با آسیب‌ها در جامعه تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه از هر زاویه‌ای به موضوع وقف نگاه کنیم، اثرگذاری آن را شاهد خواهیم بود، افزود: امروز باید واقفان بیشتری در حوزه مسائل اجتماعی ورود کنند؛ چراکه این مسئله سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: سنت حسنه وقف یکی از فرصت‌های موثر برای کنترل و پیشگیری از این دغدغه اجتماعی است.

حجت الاسلام فاطمی ابراز امیدواری کرد: با نهادینه کردن فرهنگ وقف بتوان در زمینه حل مشکلات جامعه گام مهمی برداشته شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.