همزمان با شیوع ویروس کرونا و کمبود داروهای خاص، کانادا تجویز هر داروی خاص این کشور برای مصرف داخلی در آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مقامات کانادایی در واکنش به فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به اتباع این کشور اجازه می‌دهد برخی از دارو‌های تجویز شده را از سایر کشورها وارد کنند، واکنش نشان دادند.

بنا بر گفته مقامات کانادایی، فروش و صادرات عمده دارو‌هایی که ممکن است در داخل کانادا با کمبود مواجه شوند، ممنوع است.

به گزارش رویترز، این ممنوعیت پس از آن اعمال می‌شود که ترامپ واردات دارو را بلا مانع اعلام کرد و تامین کنندگان دارو در کانادا هشدار دادند که خرید بی‌رویه داروها از سوی آمریکایی‌ها می‌تواند کانادا را با چالش مواجه کند.

پتی هاجدو وزیر بهداشت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دارو‌های خاصی که برای بازار کانادا در نظر گرفته شده، برای مصرف در خارج از کانادا توزیع نمی‌شود، چراکه این فروش باعث کمبود دارو می‌شود و اوضاع را بدتر می‌کند». 

 جاستین ترودو  نخست وزیر کانادا، در اوایل سال جاری گفت که اگرچه مایل است به کشور‌های دیگر کمک کند، اما دسترسی کانادایی‌ها به داروهای ساخت این کشور، در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که گفته می‌شود کانادا بازار کوچکی در حوزه دارو دارد و ۶۸ درصد از دارو‌های این کشور در سطح بین المللی عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که لابی قدرتمند عرضه دارو در آمریکا از آزاد شدن وارادت ناراضی است و برای پایان دادن به آن شکایتی را طرح کرده است.

ویروس کرونا در آمریکا مجددا با سرعت زیادی در حال شیوع است و پیش‌بینی می‌شود که طی ماه‌های آتی بیمارستان‌های این کشور ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را نداشته باشند. جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این هشدار داده بود که «زمستانی سیاه» در انتظار این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار