واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری استان فارس می‌توانند حداکثر تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اعلام جزئیات طرح افزایش تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده از کرونا، گفت: واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری استان فارس می‌توانند حداکثر تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بهره‌مند شوند.

سهراب مختاری افزود: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه گردشگری با افزایش نرخ و سهمیه بندی بنزین از آبانماه ۹۸ و در پی آن شیوع کرونا بوجود آمد، عملا بیشترین ضربه در سطح این استان به حوزه گردشگری وارد آمد.

او اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به موجب درخواست‌های زیاد خصوصا از استان فارس، با هدف کمک به واحد‌ها و تاسیسات گردشگری، مقرر شده میزان تسهیلات حمایتی دولت به این واحد‌ها افزایش یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: متقاضیان حوزه گردشگری اگر در سامانه موسوم به جانا به آدرس myst.mcth.ir و یا سامانه تا به آدرس ta.mcth.ir ثبت نام کرده اند اطلاعات آن‌ها در اختیار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس قرار خواهد گرفت و متقاضیانی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند نیز باید سریعا اقدام به انجام این کار کنند.

او اظهار داشت: مهلت ثبت نام فعالان حوزه گردشگری در این سامانه‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه ۹۹ تعیین شده است.

مختاری تاکید کرد: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا مرتبط با حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.

او تصریح کرد: تسهیلات پیش بینی شده برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان، موسسات آموزشی گردشگری ۶۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶ میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، اقامت گاه‌های بوم گردی و گردشگری سنتی هم براساس تعداد اتاق و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتل‌ها براساس ستاره و تعداد اتاق بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز براساس درجه و تعداد اتاق نیز از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان و سفره خانه‌های سنتی و واحد‌های پذیرایی بین راهی نیز براساس نوع درجه بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: واحد‌های گردشگری که قبلا از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند می‌توانند مجددا در سامانه‌های ذکر شده ثبت نام و مابه تفاوت تسهیلات از طریق نظام بانکی به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: سامانه ذکر شده می‌تواند میزان تسهیلات متناسب با نوع فعالیت را محاسبه کند، اما اگر متقاضی خواهان مبالغ کمتری باشد این امکان نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.