مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: شناسنامه ۸۹ نوزاد استان در ۹۹/۹/۹ صادر شد که به جز یکی بقیه در روز‌های پیش متولد شده بودند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: تعداد شناسنامه‌هایی که در ۹۹/۹/۹ صادر شد نسبت به روز‌های گذشته چند درصد افزایش داشت، اما این موضوع دلیل آن نیست که همه این نوزادان ۹۹/۹/۹ به دنیا آمده باشند، زیرا ممکن است روز‌های قبل‌ به دنیا آمده باشند، اما دیروز برای صدور شناسنامه آن‌ها اقدام شده است.

او گفت: تنها یک نوزاد داشتیم که ۹۹/۹/۹ به دنیا آمد و همان روز هم شناسنامه برایش صادر شد. این نوزاد پسر در گناوه به دنیا آمد و والدین نام سینا را برایش برگزیدند.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر ادامه داد: والدین تا ۱۵ روز پس از تولد فرزندشان فرصت دارند، برایش شناسنامه بگیرند.


بیشتر بخوانید


پاسالار، درباره موضوعی که در خبر‌ها آمده بود مبنی بر ثبت تاریخ ۹۹/۹/۹ در شناسنامه نوزادانی که چند روز قبل و چند روز بعد این تاریخ به دنیا می‌آیند، این طور توضیح داد: این خبر به این معنی است که کسانی که در این تاریخ شناسنامه بگیرند تاریخ تنظیم سند یا صدور شناسنامه این تاریخ به ثبت می‌رسد نه این که تاریخ تولدشان را به ۹۹/۹/۹ تغییر می‌دهند.

او عنوان کرد: آمار دقیق نوزادانی که ۹۹/۹/۹ به دنیا آمدند پس از موعد قانونی ثبت شناسنامه که ۱۵ روز است، می‌تواند اعلام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.