مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۱۳ هزار و ۸۴۷ نوزاد در ۱۰ ماه امسال به دنیا آمده‌اند که این تعداد، ۱۷.۴ درصد نسبت به پارسال کاهش دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: در ۱۰ ماه امسال، ۱۳ هزار و ۸۴۷ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش ۱۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در این مدت، هفت هزار و ۲۴۸ پسر و شش هزار و ۵۹۹ دختر نوزاد به دنیا آمده‌اند یعنی به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۱۰ نوزاد پسر در استان بوشهر به دنیا آمده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: ۴۵.۵ درصد از ولادت‌ها در ۵ سال اول زندگی زوجین، ۲۹.۵ درصد بین سال ششم تا دهم، و ۲۴.۹ درصد بیشتر از ۱۰ سال به وقوع پیوسته است.

پاسالار گفت: بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده با ۲۸.۹ درصد مربوط به گروه سنی مادران ۲۵ تا ۲۹ سال اختصاص یافته است.

او، میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در کشور و استان را به ترتیب ۲۹.۷ و ۲۹.۴۶ سال بیان کرد و افزود: بیشترین میانگین سن مادران در بین شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان دیلم با ۲۹.۹۵ سال و کمترین سن مادران مربوط به شهرستان عسلویه با ۲۸.۶۲ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ولادت‌های حاصل از چند قلوزایی در استان را ۳۶۲ واقعه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۵ واقعه دوقلوزایی و چهار واقعه سه قلو زایی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.