۱۸ هزار دانش آموز قزوینی به علت نداشتن اینترنت و گوشی هوشمند به شبکه شاد دسترسی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با گذشت زمان شاهد بهبود وضعیت ارتباط دانش آموزان با شبکه شاد بودیم و در حال حاضر چهار هزار و ۳۰۰ نفر از دانش آموزان به دلیل نداشتن اینترنت و ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر هم به دلیل نداشتن گوشی هوشمند به شاد دسترسی ندارند.

وی با اشاره به مشکلات ارسال و دریافت محتوای آموزشی در نرم افزار شاد، افزود: پشتیبانی شبکه شاد توسط همراه اول انجام می‌شود و قرار است سرور‌های متعددی در جا‌های مختلفی از کشور تعبیه شود تا بار ترافیکی کاهش پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در خصوص آموزش پایه اول ابتدایی دغدغه داریم و برای این دانش آموزان امکان دریافت آموزش از شبکه‌ها و برنامه شاد سخت شده است.

اصغری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات تدریس در روستا‌ها را برطرف کنیم، عنوان کرد: در شورای آموزش پروش استان و با مصوبه ستاد کرونا مقرر شد با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، کلاس‌ها در روستا‌ها حضوری برگزار شود.

وی افزود: استفاده از شبکه شاد برای همه دانش آموزان و معلمان رایگان است و اگر هزینه‌ای کسر می‌شود باید گزارش دهند تا موضوع را پیگیری کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد دانش آموزانی که بیش از سه یا چهار ماه از گردونه آموزش خارج باشند امکان بازگشت آن‌ها به فرایند آموزش ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار