لزوم جذب مشارکت مردمی برای تجهیز و توسعه مدارس استان قزوین

استاندار قزوین با اشاره به کاهش بودجه آموزش و پرورش بر لزوم جذب مشارکت مردمی برای تجهیز و توسعه مدارس استان تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استانگفت: با توجه به نقش و اهمیت مدارس در آینده سازی کشور باید مشارکت عموم مردم را در بحث تجهیز و نگهداری مدارس در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به کمبود بودجه آموزش و پرورش استان افزود: بودجه‌هایی که به استان اختصاص می‌یابد برای مسائل مختلف در نظر گرفته شده است و اگر قرار باشد از بودجه سایر دستگاه‌های استان کم کنیم، آن ناحیه آسیب خواهد دید، لذا باید بر روی مشارکت عمومی تمرکز کنیم.

استاندار ق در خصوص نقش مردم در جامعه اظهارداشت: مردم همواره در عرصه‌های مختلف در کنار مسئولان در توسعه کشور نقش آفرین بودند و باید با استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌ها مشارکت حداکثری مردم را در زمینه‌های مختلف به ویژه موضوع مدارس جلب نماییم.

جمالی پور تأکید کرد: مجموعه استانداری نیز آماده است تا در کنار آموزش و پرورش و همچنین نوسازی مدارس حضور داشته باشد.

حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز گفت: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ارتباطات در قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا تشکیل شده است.

حبیبی افزود: حمایت از دانش آموزان به ویژه نخبگان می‌تواند تضمین کننده آینده کشور باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در خصوص میزان مشارکت عمومی گفت: تمامی مجموعه‌ها از جمله بسیج، سپاه، صداوسیما و ارگان‌های مختلف می‌توانند در الگوی تعاملی مشارکت داشته باشند.

اصغری اظهارداشت: در ابتدای اجرای طرح شبکه شاد ۲۳ هزار داش آموز استان با مشکل اتصال به شبکه شاد مواجه بودند و امروز با اقدامات انجام شده ۹۴ درصد از دانش آموزان از دامنه شبکه شاد بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت:۱۰ درصد دانش آموزان منطقه آوج امکان حضور در شبکه شاد را ندارند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان از عدم دسترسی ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز استان به اینترنت خبر داد.

محمد فیروزی گفت: هزار و ۸۱۶ دانش آموز با مشکل عدم پوشش اینترنت مواجه هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۶۵۰ دانش آموز استان فاقد گوشی هوشمند هستند.

داودی، رئیس شورای شهر قزوین نیز گفت: شورای شهر آمادگی دارد تا با مطالعه و بررسی موقعیت و همچنین شناسایی دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت اقدام به خرید تلفن همراه برای این افراد کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین نیز گفت: موضوع تعمیر و نگهداری مدارس در بسیاری از کشور‌های دنیا مورد توجه بوده است که این امر هزینه‌های هنگفتی را در پی دارد.

جوانبخت خاطرنشان کرد: به دلیل عدم مراقبت از ساختمان مدارس عمر مفید مدارس ۱۰ سال کاهش می‌یابد.

وی افزود: از اعتباراتی که در سال‌های بین ۹۵ تا ۹۹ دریافت شد مشخص شد هزینه‌های تعمیر مدارس سالانه بالا رفته است.

مدیرعامل مخابرات استان هم از عدم دسترسی و پوشش اینترنت در ۲۷۰ روستای استان خبر داد.

شهامی گفت: ۲۷۰ روستای استان با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت فاقد پوشش شبکه اینترنت هستند.

در پایان مراسم به مناسبت هفته بسیج از مسئول بسیج دانش آموزی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار