مرمت جاده همت آباد گزخت، در گرو تامین اعتبار

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زیرکوه گفت: مرمت جاده همت آباد گزخت، در گرو تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی یکی از اهالی روستای گزخت می‌گوید: جاده همت آباد به سمت گزخت مدتی است که به حال خود رها شده و به علت خرابی جاده ماشین های زیادی دچار خسارت شده اند و ترکیدگی لاستیک ماشین ها بسیار خطرناک است.

او معتقد است قبل از این که در این جاده حادثه ناگواری رخ بدهد باید برای آن کاری کرد.

یکی دیگر از اهالی روستا با اشاره به اینکه چندین سال است که این مسیر افتتاح شده افزود: در این جاده شاهد چندین فقره تصادف بوده ایم.

او افزود: طی سیل پارسال جاده کاملا تخریب شده و هنوز بعد از گذشت ۱۰ ماه و با توجه به شروع فصل زمستان و بارش برف و باران هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مرمت جاده در پیچ نبود اعتبار

ضامن رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زیرکوه گفت: در برخی از محور‌ها از جمله محور همت آباد گزخت دچار مشکلاتی در وضعیت جاده هستیم که بر اساس اولویت در دستور کار قرار دارد.

او افزود: تعمیر و بهسازی جاده‌ی همت آباد گزخت، نیاز به تامین اعتبار دارد که در حال حاضر اعتباری در این خصوص، اختصاص نیافته است.

ضامن بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال، کلیه‌ی عملیات‌های بهسازی تعطیل شده و در صورت تامین اعتبار نیز عملیات بهسازی مسیر امسال انجام نخواهد شد و به سال ۱۴۰۰ موکول خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای زیرکوه با بیان اینکه احداث این جاده از مطالبات مردمی است، افزود: تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات ملی این پروژه را تکمیل کنیم.

او با اشاره به اینکه جاده‌ها شریان‌های حیاتی حمل‌ و نقل هستند تصریح کرد: مسیر‌های جاده‌ای و امکانات آن‌ها نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی ایفا می‌کنند و منافع اجتماعی مهمی را با خود به همراه می‌آورند.


بیشتر بخوانید


ضامن عنوان کرد: جاده‌هایی که وضعیت آن‌ها ضعیف است، موجب اخلال در حمل‌ و نقل می‌شوند و باعث افزایش هزینه‌های خودرو‌ها، افزایش نرخ تصادفات جاده‌ای و هزینه‌های جانی و مالی مرتبط با آن، انزوا، فقر، فقدان بهداشت و بی‌سوادی در جوامع روستایی می شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای زیرکوه ادامه داد: به همین دلیل است که حفظ، نگهداری و تعمیرات مرتب مسیر‌های جاده‌ای روزبه‌روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.