مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۴۸ نانوایی به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۴۱ هزار بازرسی از نانوایی‌های مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

او افزود: از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد ۴۴۸ نانوایی متخلف به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمب شده‌اند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴ هزار نانوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که به‌صورت مستمر تحت نظارت و بازرسی قرار می گیرند.
 
حسنی بیان کرد: چنانچه اصول بهداشتی در نانوایی که یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود رعایت نشود، برخورد قانونی با متخلفان آن نانوایی صورت می گیرد.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده پرداخت هزینه نان با استفاده از کارت‌خوان و صرفاً به وسیله خود مشتری باید انجام شود و از سوی دیگر در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه نقد به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید در حوزه‌های تهیه و توزیع نان در تماس و ارتباط مستقیم باشد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این مجموعه در زمینه حفظ سلامت مردم با هیچ کسی تعارف ندارد، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه نانوایی‌ها موضوع را به شماره‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ اطلاع‌رسانی کنند تا بلافاصله تخلفات مورد پیگیری قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.