مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اجرای عملیات مکانیکی و بیومکانیکی آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرای عملیات طرح‌های آبخیزداری برای ۲۸ حوضه آبخیز استان در مساحت ۲۱۰ هزار هکتار در دست اجراست.

او افزود: عملیات مکانیکی در ۱۰ هزار ۳۷۹ هکتار از عرصه‌های این حوضه‌ها را در بر دارد و ۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار در بخش مطالعات تفصیلی اجرایی طرح‌های آبخیزداری در چهار حوضه مصوب است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: هم‌اکنون ۱۶ سازه مکانیکی با حجم ۱۴ هزارو ۶۰۰ مترمکعب استان اجرا شده است.

به گفته هدایت، احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بند‌های زیر زمینی و دو منظوره پخش سیلاب، کنتورفارو، از جمله این اقدامات با هدف ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها است.

او با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۶۲ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده و امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری در بیش از ۶۰ نقطه استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.