مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از اختصاص ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم آبی و دیم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با اشاره به کشت گندم آبی و دیم در ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود در صورت وضعیت مناسب جوی و تراکنش بارش‌ها، بیش از ۵۰ هزار تن گندم در سال آینده از مزارع منطقه برداشت شود.

او با بیان اینکه پیش بینی شده امسال تولید گندم در مقایسه با پارسال ۴ هزار تن افزایش داشته باشد، افزود: همچنین ۱۰ هزار هکتار نیز به منظور کشت جو و نخود در نظر گرفته شده، ضمن اینکه ۱۳۰ هکتار هم به کشت کلزا و مابقی اراضی به محصولات دیگر اختصاص یافته است.

حیدرپور با اشاره به تامین و توزیع بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه و مورد تایید مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بین کشاورزان، بیان داشت: به منظور بهبود تولید و نظارت بر عملکرد و مراحل کاشت، داشت و برداشت، ۲۵ کارشناس در مراکز دهستان‌ها و مدیریت شهرستان‌ها مستقر شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای نهاده‌های کشاورزی نظیر کود هم در بخش اوره تامین لازم صورت گرفته و در زمینه مشکلات سوخت موردنیاز تراکتور‌های شهرستان هم پیگیری لازم صورت گرفته و افزایش سهمیه سوخت تراکتور‌های شهرستان ضروری است که امیدواریم محقق شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.