آلودگی هوای اراک در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدی مصطفوی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از قرار گرفتن هوای اراک در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها خبر داد.

مصطفوی افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه مورخ ۹۹/۹/۵ در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفته است

او اضافه کرد: آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ٢/٥میکرون است. بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۵۲ مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد:
با توجه به تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این دو عامل برای مبتلایان توصیه می‌شود از هر گونه رفت آمد در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد خود داری شود.

او ادامه داد: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند رانندگان در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها دقت کرده و از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها جلوگیری کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خودداری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.