سلیمانی دشتکی گفت: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان ایلام اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در آغاز نشست ستاد تنظیم بازار استان از کاهش روند مبتلایان به کرونا، بستری‌ها و مرگ و میر استان خبر داد و خواستار تداوم همکاری مردم در عمل به دستورالعمل‌‌های بهداشتی شد و گفت: مردم ، اصناف و بازاریان و دستگاه‌های دولتی اگر به همین روند همکاری‌های خود را ادامه دهند در آینده نزدیک شاهد خروج استان از وضعیت قرمز کرونایی خواهیم بود.

او با اشاره به تأمین امکانات و تجهیزات و تخصیص اعتبارات مناسب برای دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان ، اظهار کرد: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.

او ادامه داد: کرونا در سه هفته اخیر در استان لطمات زیادی وارد کرد و تعداد زیادی مبتلا شدند ، بیمارستان‌های ما پر شده بود و در این بین ، تعداد زیادی از هم وطنان و افراد خوب استان جان خود را از دست دادند.

استاندار ایلام با اشاره به تصمیمات و مصوبات خوبی که با همکاری اتاق اصناف ، اتحادیه ها ، دستگاه های قضا ، نظارتی ، امنیتی ، انتظامی ، بحران و غیره گرفته شد ، بیان کرد: با توجه به این که ما در چند هفته‌ی اخیر وضعیت قرمز کرونایی را در استان شاهد بودیم و تعطیلات و محدودیت‌های ما در استان دو هفته قبل از تصمیمات جدید ستاد کرونا اجرایی شده بود ، در دو سه روز اخیر آمار ما بهتر شده است و امروز برای اولین بار در چند وقت اخیر آمار بستری‌های ما به ۴۵ نفر و آمار فوتی‌ها نیز که در چند وقت گذشته به ۱۱ نفر رسید بود به ۲ نفر کاهش یافت.

سلیمانی دشتکی شرط تداوم کاهش آمار ابتلا و فوتی‌ها را کاهش حضور مردم در اجتماعات ، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم حضور در شب نشینی‌ها و دید و بازدید‌ها و مراسم عزا و عروسی دانست و افزود: باید این موارد رعایت شود تا ویروس کرونا از بین برود و اگر وضعیت آمار ما بهبود یابد بازار نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند و وضعیت به سمت عادی شدن حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.