با تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد، باشگاه خبرنگاران جوان از توان فنی دانشجویان دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید شمسی‌پور استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا حقیقی رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید شمسی‌پور صبح امروز با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این خبرگزاری، با عباس هنرمند رئیس باشگاه، تفاهم‌نامه‌ای در راستای هم‌افزایی بین این دو مجموعه، تبادل تجربیات و استفاده ارزنده از تخصص دانشجویان توانمند این دانشگاه منعقد کرد.

رئیس باشگاه خبرنگاران جوان در مراسم امضای تفاهم‌نامه گفت: دانشکده شهید شمسی‌پور مرکزی است که در حوزه تربیت دانشجویانی که توان رفع مشکل و حل مسئله را داشته باشند، موفق عمل کرده است و درصدد هستیم از توان مجموعه این دانشکده و فارغ التحصیلان آن برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خبرگزاری استفاده کنیم.

هنرمند افزود: باتوجه به افزایش بی‌سابقه تعداد مخاطبان باشگاه خبرنگاران در فضای مجازی، نیاز به توسعه نرم افزاری و حل مشکلات در سریع‌ترین زمان داریم که امیدواریم با استفاده از توان فنی متخصصان و دانشجویان دانشکده شهید شمسی‌پور در این مسیر هم موفق باشیم.

استفاده از توان فنی دانشجویان دانشکده شهید شمسی‌پور در باشگاه خبرنگاران جوان

دکتر حقیقی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: دانشکده شهید شمسی‌پور دانشکده‌ای تخصصی در حوزه آی‌تی و برق و جزو دانشگاه‌هایی است که به تربیت نیرو‌های کارآمد اقدام می‌کند. اساس کار این دانشگاه تربیت دانشجویان مهارتی، خلاق، فناور و نوآور است. الگوی دانشجویان ما شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است.

رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید شمسی‌پور ادامه داد: امیدواریم با استفاده از دانشجویان کارآمد خود در راستای رفع مشکلات زیرساختی فنی باشگاه خبرنگاران جوان و ایجاد پل ارتباطی موثر حرکت کنیم. دانشجویان این دانشگاه در حوزه آی‌تی و هوش مصنوعی دارای مهارت‌های زیادی هستند.

استفاده از توان فنی دانشجویان دانشکده شهید شمسی‌پور در باشگاه خبرنگاران جوان

او در ادامه در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: بیشتر دانشجویان دانشگاه که بعد از دوره تحصیل به بازار کار وارد می‌شوند، در رشته‌های آی‌تی، حسابداری و برق هستند. بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری دانشگاه جذب مراکز خصوصی می‌شوند. بیش از ۹۰ درصد از دانشجویان رشته آی‌تی در مجموعه‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار می‌شوند و بالغ بر ۸۵ درصد از فارغ‌التحصیلان رشته برق در مجموعه‌های خصوصی و دولتی مثل وزارت دفاع و وزارت نیرو مشغول به کار می‌شوند.

استفاده از توان فنی دانشجویان دانشکده شهید شمسی‌پور در باشگاه خبرنگاران جوان

گفتنی است؛ دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید شمسی‌پور به اختصار (STVC)، یکی از مراکز آموزش عالی در ایران است که در تهران و زیر نظر دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فعالیت می‌کند. این دانشکده جزو بهترین دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای در سطح کشور است. این مرکز را در سال ۱۳۴۳ خورشیدی توسط عزیز نبوی (پدر علم حسابداری ایران) با نام «مؤسسه عالی حسابداری» و به عنوان یک دانشکده خصوصی تأسیس شد. «مؤسسه عالی حسابداری»، بعد‌ها بنام «انستیتو تکنولوژی تهران» شناخته شد که در آن زمان این مرکز به کامپیوتر‌های مین‌فریم و تجهیزات مرکز منابع یادگیری مجهز بود و با نظارت مشاوران دانشگاه ام‌آی‌تی کمبریج، آمریکا اداره می‌شد. در سال ۱۳۵۳ «انستیتو تکنولوژی تهران» توسط وزارت آموزش و پرورش خریداری شد که پس از انقلاب اسلامی، به افتخار یکی از فارغ‌التحصیلان آن حسینعلی شمسی‌پور به «آموزشکده فنی شهید شمسی‌پور» تغییر نام داد. آموزشکده فنی شهید شمسی‌پور در سال ۱۳۸۹ دوباره تغییر نام پیدا کرد و امروزه با عنوان «دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی‌پور» به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهد.

دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید شمسی‌پور در مقاطع دانشگاهی کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت نوبت روزانه و شبانه در دو نیمسال مهر و بهمن دانشجو می‌پذیرد. از سال ۱۳۸۴ تاکنون، پذیرش دانشجو در این دانشکده، فقط از بین پسران انجام می‌شود. این دانشکده دارای سه دپارتمان الکترونیک، حسابداری، کامپیوتر است که ۵۶۰۰ دانشجو در رشته‌هایی که در این دانشکده تدریس می‌شوند مشغول به تحصیل هستند.

رتبه دانشکده شمسی‌پور در سطح کشوری و جهانی همواره در حال افزایش است. این دانشکده طبق آخرین رتبه‌بندی ۱۹۵ پله صعود جهانی داشته است. این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی کشور است که توانسته به هدف مهارت افزایی و توانمندی برای اشتغال در بازار کار را در بین دانشجویان و فارغ التحصیان خود جامه عمل بپوشاند و بیش از ۸۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه حین و بعد از فارغ التحصیلی به بازار کار وارد شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
saeed
۰۲:۱۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
چهار سال از عمرم در این دانشکده افتضاح حروم شد
ریاست جدید دانشکده اصلا به فکر برطرف کردن مشکلات دانشجویان و ... نیست . خود دانشکده هم شبیه گاراژ میمونه .سیستم اموزشی ضعیف و مسئولانی
Ireland
بنده خدا
۲۲:۰۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
من خودم چند ماه پیش از این دانشگاه فارغ التحصیل شدم, و باید صحبت بالا رو با اختلاف تصحیح کرد:
- استادهای تخصصی خیلی خیلی بی سواد:‌ در اصل چند تا سرباز معلم رو کردن استاد (یه بچه ۱۰ ساله علمش بالاتر از این استاداست)
- استاد های عمومی بی منطق: یه جوری درس میدن و انتظار دارن که انگار رشته من ادبیات, ریاضی, برق,.. ایناست.
+ و در اخر باید بگم اون دوستایی تو بازار کار مشغولاْ همش بخاطر زحمت و تلاش خوشون هست و دانشگاه جز سد راه بودن برامون هیچ هیچ فایده ای نداشته (ترجمه مقاله, ترجمه کتاب, دوبله فیلم, ترجمه شعر,... واسه استاد)
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۹:۲۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
من دو سال از بهترین دوران جوانیم رو توی این دانشگاه حروم کردم. دانشگاهی با امکانات فوق العاده کم و فضای کوچک و از همه مهم تر مسوولانی که دانشجو اصلا براشون ارزشی نداره و سیستم آموزشی ناد هم که قربونش برم افتضاح
آخرین اخبار