مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: ۸۵ درصد از نیرو‌های متخصص و غیرمتخصص این مجتمع بومی استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان اظهار داشت: با تامین ۸۵ درصد از نیرو‌های متخصص و غیرمتخصص بومی استان در مجتمع پتروشیمی لردگان می‌توان اعلام کرد که این واحد بومی‌ترین پتروشیمی کشور است.

او افزود: در زمان اجرای طرح دو هزار و ۸۰۰ نیروی کار در این مجتمع به کارگیری شدند که از این تعداد ۸۵ درصد نیرو‌ها بومی استان بودند.


بیشتر بخوانید


محمودی اضافه کرد: در زمان بهره‌برداری نیز ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این واحد مشغول به کار شده‌اند که ۸۵ درصد نیرو‌های اشتغال مستقیم بومی استان و منطقه لردگان هستند.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی لردگان از سال ۸۷ آغاز شد، ادامه داد: این در حالی است که به سبب نبود اعتبار لازم این طرح تا سال ۹۴ تنها از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده بود، اما از سال ۹۴ با تامین فاینانس از چین و گشایش اعتباری طرح با پیشرفت خوبی اجرا شد که روز پنجشنبه ششم آذر به طور رسمی افتتاح می‌شود.

محمودی با بیان اینکه این مجتمع در سه فاز به مرحله اجرا رسیده است، اظهار داشت: فاز نخست طرح پارسال به بهره‎برداری کامل رسید، فاز دوم تحت عنوان تولید آمونیاک در تیرماه امسال و فاز سوم که اختصاص به تولید اوره دارد ماه گذشته به مرحله تولید و بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی لردگان نخستین طرح جهش تولید در رسته پتروشیمی به شمار می‌رود افزود: پس از سال‌ها پتروشیمی لردگان در حوزه پتروشیمی‌ها در سال جهش تولید به بهره‎برداری رسیده است.

محمودی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مجتمع ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.

او، دست‌یابی به دانش بومی نصب ماشین‌آلات و تجهیزات پتروشیمی را از مهمترین دستاورد‌ها و شاخص‌های مجتمع پتروشیمی لردگان برشمرد و تصریح کرد: از چهار نوامبر که پتروشیمی لردگان به همراه ۳۳ طرح پتروشیمی دیگر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت هیچ شرکت خارجی حاضر به همکاری و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات این مجتمع نشد که در نهایت با دانش جوانان توانمند کشور این تجهیزات راه‌اندازی شد.

محمودی ایمنی بالای محیط کار مجتمع پتروشیمی لردگان را از دیگر ویژگی‌های این مجتمع عنوان کرد و افزود: در این مجتمع ۲۸ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت و یا قطع عضو سپری شد و مشکل خاصی در خصوص ایمنی کارگران به وجود نیامد.

او از توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان نیز خبر داد و گفت: تولید کریستال ملامین، بازیافت دی اکسیدکربن و پارک اوره سه طرح بزرگ برای صنایع پایین‌دستی پیش‌بینی شده است که عملیات اجرایی کریستال ملامین تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: طرح بازیافت دی اکسیدکربن و پارک اوره نیز در مرحله تامین زمین و اعتبار است و به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار