مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه چهارم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه چهارم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق مغازه در زاهدان

سرپرست فرمانده انتظامی زاهدان از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای در بازار رسولی زاهدان خبر داد.

سرهنگ"محمود سعادتی اظهار داشت:در پی گزارش چند فقره سرقت از مغازه‌های اطراف چهار راه رسولی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵ زاهدان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد:ماموران با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده تحقیقات خود را برای شناسایی سارق یا سارقان احتمالی آغاز تا اینکه به فردی مظنون و او را تحت تعقیب قرار دادند.

او  ادامه داد: سارق پس از سرقت از یک مغازه متوجه حضور ماموران در محل شد و اقدام به فرار کرد که در یک عملیات ضربتی توسط پلیس دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ سعادتی با اشاره به اینکه در بازرسی از فرد دستگیر شده یک عدد چرخ خیاطی سرقتی به ارزش ۷۰ میلیون ریال کشف شد، گفت: سارق در بازجویی‌های انجام شده به همدستی با فرد دیگری اعتراف که تحقیقات برای دستگیری متهم دیگر و کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

کشف سوخت قاچاق در سیب و سوران

فرمانده انتظامی شهرستان سیب وسوران از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی  اظهار داشت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران "پاسگاه انتظامی پسکوه" حین گشت زنی‌های هدفمند به یک دستگاه تریلی که در محور " خاش-سوران" در حرکت بود مشکوک وآن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست، در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق از وانت بار کشف شد

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودرو وانت بار در عملیات ماموران انتظامی شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمود سعادتی  گفت: ماموران انتظامی شهر زاهدان در حین گشت زنی به یک دستگاه وانت بار که در حال حمل بسته‌های کارتن بود مشکوک و موضوع را به صورت ویژه تحت بررسی قرار دادند.

او  افزود: ماموران در بازرسی از خودرو وانت تعداد ۲۰ کارتن سیگار حاوی ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق به همراه ۴ هزار و ۴۱۶ بسته تنباکو را کشف کردند.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان بیان داشت: در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰ تن میلگرد قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۰ تن و ۳۲۰ کیلوگرم میلگرد قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، مأموران ایستگاه بازرسی شهید یدالهی شهرستان چابهار حین بررسی خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل میلگرد مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۲۰ تن و ۳۲۰ کیلوگرم میلگرد قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ کیخائی مقدم ضمن اشاره به شناسایی یک نفر متخلف در این رابطه، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

واژگونی سمند ۳ کشته برجای گذاشت

واژگونی یک دستگاه سواری سمند در بخش "کتیج" روستای "سیاهکان" استان منجر به فوت ۳ نفر و مصدومیت ۳ نفر دیگر شد.

سرهنگ "مصطفی کول زاده  اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک سواری سمند در بخش کتیج روستای سیاهکان شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه سواری سمند به دلیل سرعت زیاد واژگون شده و بر اثر این حادثه، راننده خودرو به همراه ۲ نفر از سرنشینان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۳ نفر از سرنشینان دیگر این خودرو نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند، بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

سرهنگ کول زاده در پایان به شهروندان توصیه کرد: همواره با سرعت مجاز، مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم. 

پلمب ۲۰ واحد متخلف در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از پلمب ۲۰ واحد متخلف طی ۴۸ ساعت گذشته به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم کوچکزایی" اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس و لزوم برخورد قانونی با صنوف متخلف که شیوه نامه بهداشتی وتعطیلی ابلاغی را رعایت نکرده بودند اکیپی گشتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی، نمایندگان اداره بهداشت، نمایندگان اداره صنعت ومعدن وتعزیرات حکومتی از واحد‌های صنفی به صورت محسوس ونامحسوس بازدید به عمل آوردند.

او  افزود: در همین راستا طی ۴۸ ساعت گذشته در بازدید ماموران ۲۰ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین وشیوه نامه های بهداشتی پلمب و واحد‌هایی که  شیوه نامه بهداشتی را رعایت ننموده اند، تذکر کتبی و شفاهی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش درپایان خاطرنشان کرد: در این روز‌های کرونایی نسبت به اجرای مطلوب مصوبات شورای سلامت با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی با هدف مقابله با ویروس کرونا اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت و از همه عزیزان انتظار داریم از طریق پل ارتباطی پلیس با مردم سامانه ۱۱۰ ما را یاری کنند.

دستگیری ۱۹ سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت در" زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۹ سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت در اجرای مرحله هشتم طرح ذوالفقار خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در راستای اجرای طرح ذوالفقار، که طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان به اجرا در آمد، واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

او  افزود: دراجرای مرحله هشتم این طرح واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان با دستگیری ۱۹ سارق سابقه دار، ۱۷ فقره انواع سرقت را شامل ۵ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۷ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۵ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری ۱۷ خرده فروش موادمخدر، کشف ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر، توقیف ۴۲ دستگاه خودرو و ۳۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف خاطرنشان کرد: دراین رابطه تمامی افراد دستگیر شده باتشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به تداوم این طرح درهفته‌های آتی از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بازدید از ۳۹۷ واحد صنفی و پلمب ۱۲ واحد متخلف در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازبازدید ۳۹۷ واحد صنفی و پلمب ۱۲ واحد متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا خبر داد.

 سرهنگ " احمد ثمره حسینی  اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا وپیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس ولزوم برخورد قانونی با صنوف متخلف که شیوه نامه  بهداشتی وتعطیلی ابلاغی را رعایت نکرده بودند اکیپی گشتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی، نمایندگان اداره بهداشت، نمایندگان اداره صنعت ومعدن وتعزیرات حکومتی از ۳۹۷ واحد صنفی به صورت محسوس ونامحسوس بازدید به عمل آوردند.

او افزود: در همین راستا طی ۲۴ ساعت گذشته در بازدید ماموران ۱۲ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و شیوه نامه بهداشتی پلمب و ۶۰ واحد تذکر کتبی و شفاهی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل درپایان خاطرنشان کرد: در این روز‌های کرونایی نسبت به اجرای مطلوب مصوبات شورای سلامت با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی با هدف مقابله با ویروس کرونا اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت و از همه عزیزان انتظار داریم از طریق پل ارتباطی پلیس با مردم سامانه ۱۱۰ ما را یاری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار