مدیر اداره بهزیستی زنجان گفت: پنجمین سامانه خدمات بانکی برای نابینایان در بانک توسعه تعاون راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، منافی  مدیر اداره بهزیستی زنجان از راه اندازی پنجمین سامانه خدمات بانکی برای نابینایان خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته اولین و دومین بانک ها به ترتیب رفاه و تجارت بودند که در سال ۹۸ به برجسته نگاری برای گروه‌های هدف مجهز شدند.

او افزود: سومین، چهارمین و پنجمین  بانک‌ها شامل سپه، ملت و توسعه تعاون  هستند که  امسال برای استفاده نابینایان مجهز و راه اندازی شده اند.

این مسئول ادامه داد: تسهیل ارائه خدمات، نظارت، تاکید برمناسب سازی اماکن و معابر شهری و مناسب سازی منزل معلولان از عمده فعالیت‌هایی است که بهزیستی زنجان در زمینه تسهیل حضور معلولین در جامعه انجام می‌دهد.

منافی افزود: در این باجه‌ها امکان دسترسی به خدمات بانکی مقدور و امکان دسترسی آسان به همه خدمات شعبه‌ای برای شهروندان نابینا با استفاده از دستگاه‌های گویا و برجسته نگار هوشمند و نمایشگر‌های بریل فراهم شده است.

او گفت: باجه خدمات رسانی به نابینایان و کم بینایان مجهز به سامانه برجسته نگار و گویا بوده که افراد نابینا می‌توانند بدون نیاز به حضور همراه از همه خدمات بانکی همچون افتتاح حساب، واریز وجه، انتقال وجه، و ... به صورت مستقل استفاده کنند.

منافی ادامه داد: با توجه به موضوعاتی از قبیل کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو، راه اندازی این سامانه می‌تواند کمک شایانی به ارتقای سطح امنیت در مبادلات بانکی این مشتریان داشته باشد.

او گفت: امکانات ویژه صفحه بانکداری الکترونیک نیز برای نابینایان در وبسایت بانک سپه جهت استفاده از خدمات اینترنت بانک، نرم افزار‌های موبایل بانک، خدمات انتقال و انواع خدمات کارت و دریافت شماره شبا از جمله خدماتی است که در بخش نابینایان و کم بینایان پایگاه اینترنتی بانک سپه فراهم شده است.

مدیر اداره بهزیستی زنجان ادامه داد: هم اکنون یک‌هزار و ۲۵۲ معلول نابینا و کم بینا شامل ۴۸۵ نفر زن و ۷۶۷ نفر مرد نابینا و کم بینا  از خدمات بهزیستی زنجان استفاده می‌کنند.
 
 
منبع ایرنا
انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.