مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی اثرگذاری بسیاری داشته گفت: زنجان جزء استان‌هایی است که میزان بیکاری آن در مناطق روستایی بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در مرداد ماه سال۹۶ قانونی در راستای توسعه اشتغال در سطح روستا‌ها مصوب شد که منابعی را از صندوق توسعه ملی برای آن در نظر گرفتند، این منابع به صورت ارزی بود که نهایتا به ریال تبدیل شده و در اختیار چهار بانک عامل قرار گرفته شد. 

جعفری افزود: از ابتدا قرار بر این شد که این منابع به رسته‌های شغلی که به لحاظ اشتغالزایی پر کشش هستند به صورت تسهیلات پرداخت شود که پرداخت این تسهیلات در قالب طرح تکاپو بود که تا کنون چهار مرحله از منابع آن تخصیص داده شده و مرحله پنجم آن اخیرا ابلاغ شده و به تعدادی از بانک‌ها رسیده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه گفت: در این مرحله طرح جدیدی ثبت نام نخواهد شد چرا که طرح‌های موجود باید به سرانجام برسند در نتیجه اولویت پرداخت منابع با طرح‌های نیمه تمامی که نیاز به تسهیلات تکمیلی دارند می باشد.

او ادامه داد:در نهایت چنانچه این طرح‌ها به طور کامل پوشش داده شدند و منابعی در اختیار استان زنجان و وزارت کار باقی ماند احتمال پرداخت به طرح‌های جدید وجود دارد، ولی فعلا چنین برنامه‌ای در دستورکار وزارتخانه نیست.

این مسئول افزود: بخشی از منابع اشتغال روستایی به سه دستگاه بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد اختصاص دارد در نتیجه گروه‌هایی که با این سه دستگاه در ارتباط هستند، در صورتی که دارای شرایط باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

جعفری با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی اثرگذاری بسیاری داشته، افزود: اخیراً معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار گزارشی را ارائه کردند که طبق آن ۲۹ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور در مناطق روستایی اتفاق افتاده است و زنجان هم جزء استان‌هایی است که میزان بیکاری آن در مناطق روستایی بسیار پایین است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.