رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در این استان بهبود یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با وجود اینکه این استان همچنان در اوج شیوع کرونا قرار دارد، اما روند افزایشی شیوع در یک ثبات نسبی قرار دارد.

او افزود: این ثبات نسبی چنانچه با مشارکت مردم در اجرای صحیح مصوبات و محدودیت‌های ۲ هفته‌ای همراه شود می‌تواند ما را به مهار روند افزایشی و شکست شیب صعودی ویروس کرونا در استان امیدوار کند.


بیشتر بخوانید

فوت چهار نفر دیگر در چهارمحال و بختیاری بر اثر کرونا


شیرانی با بیان اینکه این استان همچنان در اوج شیوع ویروس کرونا قرار دارد، اضافه کرد: با این وجود درصد مرگ و میر در استان کمتر از کشور است به طوری که در استان تنها سه درصد مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند که این رقم در میانگین کشوری شش درصد است.

او ادامه داد: همچنین بیش از ۸۰ درصد مبتلایان در استان بهبود یافته که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد.

شیرانی از کاهش تعداد فوتی‌های کرونا در استان در سومین روز از اجرای محدودیت‌های ۲ هفته‌ای آذرماه خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش شده که با احتساب آن مجموع فوتی‌های استان به ۵۸۴ نفر افزایش یافته است.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۳۳۲ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۴ بیمار با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

شیرانی گفت: امید است با همراهی خوب مردم در اجرای محدودیت‌ها در ابتدا تعداد بیماران سرپایی کاهش یابد و سپس یک تا ۲ هفته بعد از آن تعداد بیماران بستری و به فاصله یک هفته پس از آن تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار