به دنبال انتشار کلیپ جعلی تخریب ساختمانی در فسا، استاندار فارس دستور پیگیری قضایی داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرماندار شهرستان فسا گفت: به دنبال انتشار کلیپ جعلی تخریب ساختمانی در میان‌جنگل فسا، استاندار فارس دستور پیگیری فوری داده و پس از بررسی از طریق مرجع قضایی پرونده‌ای برای انتشاردهندگان کلیپ تشکیل شده است.

حسین آرگیو گفت: بعد از انتشار کلیپ تخریب ساختمانی در بندرعباس در فضای مجازی، افرادی با هدف قبلی و مغرضانه اقدام به انتشار کلیپی با موضوع تخریب ساختمانی در میان‌جنگل فسا کرده اند.

او افزود: زن و مردی که در این کلیپ ادعا می‌کنند مددجوی کمیته امداد هستند و وضعیت مالی نامساعدی دارند، از تمکن مالی برخوردار بوده و با ساخت این ساختمان محقر، اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی کرده است.

آرگیو با اشاره به جوسازی صورت گرفته در روند انتشار این کلیپ، گفت: انتشار این کلیپ در فضای مجازی با هدف سوءاستفاده مغرضانه بوده و از آنجا که تصاویر مذکور به فاصله زمانی اندکی بعد از انتشار کلیپ مربوط به بندرعباس در فضای مجازی پخش شده، مشخص است که افرادی با هدف قبلی و مغرضانه، اقدام به این کار کرده‌اند.

فرماندار فسا ادامه داد: کلیپ منتشر شده که به قصد جریحه‌دار کردن احساسات مردم ضبط و منتشر شده، ارتباطی به زمان حال ندارد و مربوط به یک سال قبل است.

او تصریح کرد: فردی که در کلیپ مشاهده می‌کنیم منزل مناسبی با متراژ بالا در روستای محل سکونت خود دارد و فرد بی‌بضاعتی نیست و بر خلاف آنچه در کلیپ وانمود می‌کند از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است از طرفی این آلونک متعلق به او نیست و مربوط به یکی از بستگان وی است.

فرماندار فسا، علت تخریب را تصرف عدوانی اراضی ملی عنوان کرد و افزود: آلونکی که تخریب شده، خارج از محدوده روستای پانعل و واقع در منطقه میان‌جنگل فسا در حوزه حفاظت اداره محیط زیست قرار دارد و این فرد معلول با تصرف عدوانی و غیرقانونی در این منطقه حفاظت شده، اقدام به ساخت این آلونک کرده و منظره سخیف ایجاد شده بود.

آرگیو بیان کرد: سال گذشته برای این فرد، پرونده تشکیل و دستور قضایی صادر شد همچنین پس از بررسی مشخص شد که وی اظهار ندامت کرده است.

او اظهار داشت: پس از انتشار این کلیپ ساختگی، جوابیه‌ای از طریق دستگاه‌های اجرایی اعلام و ابلاغ شده است.

آرگیو تاکید کرد: انتشار تصاویری که عموم مردم از واقعیت آن بی‌اطلاع هستند، علاوه بر جریحه‌دار کردن افکار عمومی، خوراکی برای رسانه‌های معاند است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.