مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از برخورد و تشکیل پرونده برای ۵ تعاونی متخلف به علت اخلال در عرضه کود شیمیایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس اظهار کرد: به منظور برخورد با اخلالگران در عرضه کود شیمیایی، برای ۵ تعاونی متخلف در شهرستان مرودشت تشکیل پرونده و به شعبه ویژه تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او از احضار مدیران این تعاونی‌ها به تعزیرات و انجام تحقیقات گسترده جهت بررسی ابعاد موضوع خبر داد و تصریح کرد: این تعاونی‌ها سهیمه کود اوره متعلق به کشاورزان منطقه را در بازار آزاد به قیمت گزافی به فروش رسانده که با شناسایی عوامل متخلف، پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس ارزش تخلف این تعاونی‌ها را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال دانست و افزود: قانونگذار برای عرضه خارج از شبکه، جریمه نقدی تا ۵ برابر ارزش کالا و قطع سهمیه را در نظر گرفته است که با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌های این تعاونی‌ها با سرعت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

عضو ستاد تنظیم بازار استان فاس از شهروندان تقاضا کرد تا چنانچه اطلاعی از عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی دارند مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع داده تا ضمن برخورد با چنین اقداماتی، عرضه بر اخلالگران سودجویان تنگ شده و میزان چنین تخلفاتی به حداقل برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.