رئیس امور آب مهاباد گفت: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۸ درصد افزایش یافته است.

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار داشت: امسال به طور میانگین ۶۳ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شده است که این میزان در مقایسه با میانگین بارش‌های سال قبل ۶۸ درصد افزایش دارد.

جهین افزود: به دلیل نفوذ آب در خاک و جاری نشدن سیل، ورودی سد مانند سال قبل یک دهم متر مکعب در ثانیه است.

او ادامه داد: با رهاسازی در حدود چهار میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه کشاورزان دشت "شهرویران" مهاباد هم‌اکنون حجم ذخیره‌شده آب در پشت دریاچه سد به ۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

رئیس امور آب مهاباد با اشاره به اینکه در حال حاضر تراز سد مهاباد به هزار و ۳۴۳.۷۲ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده است که این مقدار نیز در مدت مشابه سال قبل هزار و ۳۴۴.۲ متر بود افزود: هم اکنون خروجی آب از دریچه سد نیز هفت دهم متر مکعب در ثانیه است.

جهین اضافه کرد: در سال آبی گذشته ۸۱ میلیون متر مکعب آب از دریاچه سد این شهرستان طی چهار مرحله برای مصارف بخش کشاورزی و ۵۷ میلیون متر مکعب نیز برای کمک به احیای دریاچه ارومیه طی ۲ مرحله رهاسازی شد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.