دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره وسایل خریداری شده برای ورزشکاران پارالمپیکی که هنوز به دستشان نرسیده است، توضیحاتی داد.

محمد تابع دبیر  اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجهیزات قدیمی ورزشکاران پارالمپیکی که دغدغه کهنه‌ای برای آن‌ها است، عنوان کرد: نه تنها دغدغه ورزشکاران تجهیزات است، بلکه دغدغه ما هم است. شرایط کشور به گونه‌ای است که روند رسیدن وسایل و تجهیزات به کشورمان با مشکلات زیادی رو به رو شده است. برای خرید تجهیزات از ۲ سال گذشته پیش بینی‌هایی را با توجه به شرایط انجام دادیم و حتی برای برخی تجهیزات پول‌هایی از سال گذشته پرداخت شده، اما همچنان به دستمان نرسیده است.

او ادامه داد: در تلاش هستیم تا تجهیزات رشته دوومیدانی و قایقی که برای بهروزی راد، تنها بانوی قایقران در رشته پاراکانو  به دستمان برسد. در رشته وزنه بردرای هم در حال تهیه برخی وسایل هستیم تا کار وزنه برداران پارالمپیکی برای مسابقات توکیو راحت شود. به هر حال در تلاش هستیم تا واردات این وسایل آسان شود.  

تابع درباره ترخیص نشدن قایق بهروزی راد از اداره گمرک اظهار کرد: شرایط ویژه‌ای در خصوص این قایق پیش آمده است و در تلاش هستیم تا با همراهی گمرک این قایق را ترخیص کنیم. امیدواریم طی همین روز‌ها با انجام رایزنی‌های لازم این قایق ترخیص شود.  

تابع در مورد نزدیک‌ترین اردویی که قرار است برای ورزشکاران پارالمپیکی برگزار شود، بیان کرد: با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تمامی اردو‌ها تا پانزدهم آذر ماه لغو شده است. در تلاش هستیم اردو‌ها را در شهر‌هایی برگزار کنیم که به اصطلاح سفید هستند و اینکه از نظر آب و هوایی نزدیک‌ترین شرایط را به توکیو دارند. با توجه به فصل سرما که مناطق مختلفی در کشورمان را در برگرفته است، ورزشکاران باید در شرایطی یکسان با مسابقات پارالمپیک تمرین کنند. البته ورزشکاران باید شرایط ایمن و به دور از آنفولانزا و ویروس کرونا داشته باشند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره نشست اخیر کمیته پارالمپیک با خبرنگاران بیان کرد: به تازگی جلسه ستاد پارالمپیک ۲۰۲۰ را با اعضای کمیته به بحث و تبادل نظر گذاشتیم و در نهایت اطلاعات مربوط به مسابقات پارالمپیک، روند برگزاری اردو‌ها و نحوه اعزام‌ها به خبرنگاران در نشست اخیر داده شد.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار