رئیس کمیته ملی المپیک درباره شرایط ورزش و احتمال تعلیق فدراسیون جودوی ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه جلسه نوبخت معاون رئیس جمهور با روسای فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: بیشتر روسای فدراسیون‌های ورزشی ایران از طرف نهاد‌های بین المللی تحت فشار هستند و از طرف دیگر آنها در نهاد نظارتی، دولتی محسوب می شوند و باید پاسخگو باشند. این تضاد‌ها مشکلات زیادی برای ورزش ما ایجاد می‌کند.  

او در ادامه گفت: سلطانی فر برای برطرف کردن این مشکل تصمیم گرفت اساسنامه را اصلاح کند، اما شورای نگهبان اساسنامه را توقیف کرد، زیرا در این مرحله باید بررسی بیشتر انجام شود. وقتی رئیس فدراسیون مسئول است، باید اختیار هم داشته باشد؛ بنابراین اساسنامه باید اصلاح شود، زیرا در این صورت بخش زیادی از مشکلات کم می‌شود.  

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: تحریم‌ها در حوزه سیاسی و اقتصادی کاملا محسوس است، اما در ورزش این طور نیست. با این حال تحریم‌ها بر ورزش خیلی تاثیر گذاشته و در این حوزه هم دشمن به دنبال اجرای تحریم‌ها است و قصد تعلیق ورزش ایران را دارد.


بیشتر بخوانید:


صالحی‌امیری گفت: کسی نمی‌تواند مشکلات موجود در بخش سخت افزاری را کتمان کند اما نباید دنبال مقصر بگردیم. افزایش نرخ ارز کار ما را سخت‌تر کرده است. برای المپیک ٢ میلیون دلار نیاز  داریم که سال گذشته ٥٠٠ هزار دلار خریداری شد و در امسال باید بقیه این مبلغ را خریداری کنیم. در این مدت قیمت‌ها ۵ برابر شده، اما باید منصف باشیم. نوبخت برای ما و ورزش کوتاهی نکرده است. بابت کم و کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم، اما به دلیل مسائلی که مطرح کردم مشکلات زیادی داریم. با وجود تمام مشکلات به آینده امیدواریم و قطعا در این مسیر دشمن را شکست می‌دهیم. نقد‌های دوستان براساس واقعیت است.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار