۲۵ دوربین در ورودی‌ها و مناطق حساس استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید مردانی رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا با کاهش ۲۸ درصدی ورود خودرو به استان مواجه بوده ایم.

او افزود: در حال حاضر تعداد ۲۵ دوربین در ورودی‌های استان و مناطق حساس از جمله گردنه‌ها، فعال است که پرسنل راهداری به صورت شبانه‌روزی آن‌ها را رصد می‌کنند.

مردانی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جوی استان شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی از وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های استان مطلع شوند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: ۳۴ دوربین ثبت تخلفات نیز در برخی از مسیر‌های چهارمحال و بختیاری فعال هستند که بلا فاصله پس از تخلفاتی از جمله سرعت غیرمجاز مشخصات خودرو متخلف را به سامانه پلیس‌راه ارسال می‌کنند تا شامل جریمه شود، همچنین با توجه به اعمال محدودیت‌های تردد در این ایام شیوع ویروس کرونا از این دوربین‌ها در صورت لزوم با توجه به سازکاری که ستاد کرونا تعریف می‌کند استفاده خواهد شد.

مردانی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز میزان تردد‌های جاده‌های جاده در چهارمحال و بختیاری نسبت به مشابه پارسال در وردی‌های استان ۲۸ درصد و در خروجی‌ها ۲۵ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به رصد روزانه دستگاه‌های تردد شمار نصب شده در محور‌های مواصلاتی استان افزود: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و اعمال سخت‌گیرانه تردد‌ها در هفته‌های قبل میزان ورد به استان در چهار ماهه گذشته ۳۷ درصد و میزان خروج ۳۶ در کاهش داشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار