مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت مدرسه تاریخی روستای بنیس شهرستان شبستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،  حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت مدرسه تاریخی روستای بنیس شهرستان شبستر در پی انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه مابین اداره‌کل استان آذربایجان شرقی ، دهیاری، آموزش‌وپرورش و انجمن توسعه عمران شبستر خبر داد.

 حمزه‌زاده گفت: این تفاهم‌نامه در راستای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی از ابنیه تاریخی شهرستان شبستر منعقد شده است که مرمت، حفاظت و احیای مدرسه تاریخی درخشانی روستای بنیس شبستر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او در ادامه به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف آسیب‌شناسی، استحکام‌بخشی، تعمیر، مرمت، احیا و بهره‌برداری از دبستان تاریخی درخشانی بنیس منعقد شده است.

او گفت: اعتبار این تفاهم‌نامه به مدت دو سال از تاریخ امضا و مبادله آن خواهد بود که در صورت نیاز و تایید طرفین تمدید خواهد شد.

حمزه‌زاده افزود: پس از حفاظت، مرمت و احیای دبستان تاریخی درخشانی روستای بنیس، در راستای بهره‌برداری مناسب از این بنای تاریخی، کاربری فرهنگی و اجتماعی زیر نظر میراث فرهنگی استان تعریف و توسط دهیاری و انجمن توسعه عمران شهرستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.