صدور گواهینامه ایمنی برای آسانسور‌ها در یزد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۰۲ گواهینامه ایمنی برای آسانسور‌های استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدرضا زارع بنادکوکی مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد حوزه آسانسور، گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵۰ بازرسی از آسانسور‌های استان به عمل آمد و طی همین مدت ۱۰۲ گواهینامه ایمنی برای آسانسور‌های استان صادر شده است، که از این تعداد ۸۱ گواهی مربوط به بازرسی اولیه و ۲۱ مورد مابقی، بازرسی ادواری را شامل می‌شود. 

او افزود: با توجه به لزوم و اهمیت ایمنی آسانسور‌ها به ویژه در مراکز عمومی و دولتی، این اداره کل از محل طرح طا‌ها با همکاری شرکت‌های بازرسی مرتبط، از ۳۳ آسانسور مراکز درمانی و دولتی استان که فاقد تاییدیه ایمنی معتبر بوده اند بازرسی کرده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: با بررسی گزارش‌های بازرسی مذکوردر کمیته فنی، سه آسانسور از نظر ایمنی در وضعیت بحرانی بودند که طی نامه‌ای به مقام‌های مسئول، خاموش سازی و توقف کار آن‌ها درخواست شده است.

زارع بنادکوکی گفت: با توجه به وجود نبود تطابق ۲۹ آسانسور بازرسی شده از مجموع ۳۳ آسانسور گفته شده، در برخی بند‌ها با استاندارد ملی مربوطه، لزوم دریافت تاییدیه ایمنی به مسئولان آن مراکز درمانی ودوایر دولتی تاکید شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار