استاندار یزد گفت: با افزایش کتابخوانی در ایام کرونا تهدید شیوع این بیماری تبدیل به فرصت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد با اشاره به همت ویژه مجموعه مدیریت نهاد برای تکمیل و تجهیز پروژه کتابخانه مرکزی یزد گفت: تکمیل این پروژه که بیش از ۲۵ سال طول کشیده بود، با حمایت‌های ویژه آقای مختارپور و معاونان او، در اواخر سال گذشته به سرانجام رسید و آروزی دیرینه مردم شریف یزد محقق شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکنون فرصت افتتاح رسمی آن فراهم نشده که امیدواریم در اولین فرصت درب این کتابخانه به روی مردم یزد باز شود.

او افزود: گرچه کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، آسیب‌های زیادی به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وارد کرده است، ولی فرصت‌هایی نیز به وجود آورده که یکی از مهم‌ترین و بارزترین آنها، پرداختن بیشتر به کتابخوانی است.

استاندار یزد با اشاره به آسیب‌های روحی و روانی بیماری کووید ۱۹ به افراد جامعه، بیان کرد: در شرایطی که خانواده‌ها فراغت بیشتری دارند، می‌توانند با پناه بردن به کتاب بخشی از خسارت روحی روانی حاصل از محدودیت‌های کرونایی را جبران کنند.

طالبی ادامه داد: ما در استان آمادگی داریم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد برای ایجاد زمینه فعالیت کتابخانه‌ها به صورت غیرحضوری هرگونه همکاری را داشته باشیم تا امکان بهره‌مندی مردم از منابع غنی کتابخانه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.