تست کرونا یکی از آزمایشاتی است که این روز‌ها بسیار انجام می‌پذیرد. COVID_۱۹ بیماری جدیدی که اخیرا همه دنیا را درگیر خود کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تست کرونا یکی از آزمایشاتی است که این روز ها بسیار انجام می پذیرد. COVID_19 بیماری جدیدی که اخیرا همه دنیا را درگیر خود کرده و همه جوانب زندگی بشر را مختل ساخته است. ترس از ابتلا به این بیماری بسیاری از افراد را مجبور به قرنطینه کرده است و بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است.

تست کرونا در منزل یکی از آزمایش هایی است که می توانید بدون دغدغه و هزینه های اضافی برای حمل و نقل و همچنین در کمترین زمان انجام دهید و از صحت سلامت خود و اعضای خانواده خود اطمینان حاصل کنید. اگر شما یا سایر اعضای خانواده در شرایط قرنطینه به سر می برید یا در هر صورت مایل به مراجعه به مراکز درمانی و انجام حضوری آزمایش ندارید تست کرونا در منزل راه حل بسیار مناسبی برای موضوع است. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد که چرا تست کرونا در منزل؟ در ادامه به شرح علت این موضوع می پردازیم:

مراکز درمانی و آزمایشگاه ها این روز ها ممکن هستند خود آلوده باشند و باعث انتقال بیماری ها شوند. این روز ها علاوه بر پاندمی کرونا با نزدیک شدن به فصل سرد سال همزمانی این ویروس را با ویروس انفولانزا خواهیم دید.  مراکز درمانی به علت حضور بیماران کرونا و آنفولانزا با حضور در این مراکز احتمال ابتلا به این بیماری ها بسیار افزایش می یابند. بنابراین اگر فقط احتمال ابتلا به کرونا را در خود حس می کنیم و نیازی به بستری شدن نباشد ، سعی کنیم در این مراکز کمتر حضور یابیم.

با انجام تست کرونا در منزل دیگر نیازی به خارج شدن از منزل و رها کردن قرنطینه ناست. همچنین همکاران آنی آزما در هنگام مراجعه جهت نمونه گیری تمامی موارد پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و سعی در حفظ سلامت شما دارند.

افرادی مانند سالمندان ، زنان باردار، بیماران قلبی و پیوندی بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.  بنابراین این افراد باید از قرار گرفتن در مکان هایی پر ازدحام  خودداری کنند.

 گاهی برای برخی از افراد خارج شدن از منزل به علت بیماری یا افزایش سن میسر نیست به همین دلیل انجام تست کرونا در منزل بسیار معقول تر است.

صرفه جویی در زمان مورد دیگری است که نیاز به انجام نمونه گیری در منزل را حایز اهمیت کرده است. زمانی که شما برای رفت و آمد به یک آزمایشگاه می کنید و همچنین زمانی که برای پذیرش ، نوبت دهی، در صف ماندن  برای نمونه گیری و در نهایت انتظار جوابدهی بودن ممکن است بسیار آزار دهنده و وقت گیر باشد اما نمونه گیری در منزل در هر ساعتی که شما مایل باشید انجام شده و نیاز به حضور در آزمایشگاه برای پذیرش و جوابدهی ناست.

کاهش هزینه های رفت و آمد نیز یکی از دلایل انجام نمونه گیری در منزل است.

همچنین جهت انجام تست کرونا در منزل به خاطر داشته باشید نمونه گیری توسط کادر متخصص و آموزش دیده آزمایشگاه انجام می شود. این افراد ضمن گذراندن دوره های علمی و عملی مورد نیاز برای انجام خونگیری صحیح و اصولی، با استفاده از کامل ترین ابزار و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نمونه گیری، آزمایش شما را در زمان و محل دلخواه شما انجام می دهند. 

راحتی تست کرونا در منزل با آنی آزما

جهت انجام تست کرونا در منزل باید چگونه اقدام کنیم؟

جهت انجام تست کرونا در منزل باید ابتدا وارد صفحه پذیریش سایت آنی آزما شوید. در صفحه پذیرش در قسمت کادر نام و نام خانوادگی بیمار و همچنین ساعت که برای شما مقدر برای نمونه گیری است را ذکر کنید. توجه داشته باشید که پس از ثبت درخواست آزمایش مورد نظر خود یعنی درخواست نمونه گیری تست pcr  کرونا و یا آزمایش آنتی بادی، همکاران ما در آزمایشگاه در سریعترین زمان ممکن پس از هماهنگی با شما، برای گرفتن نمونه با رعایت کامل نکات بهداشتی مراجعه می نمایند و بعد از انجام نمونه گیری وانجام تست کرونا در منزل شما می توانید جواب آزمایش خود را در منزل و به صورت آنلاین از طریق صفحه کاربری خود دانلود نمایید و همواره به سوابق آزمایشات قبلی خود نیز دسترسی داشته باشید.

چه آزمایشی را برای تست کرونا در منزل انجام دهیم؟

همان طور که در بالا اشاره شد برای انجام تست کرونا در منزل نیاز به پذیرش و انجام یکی از آزمایش های آنتی بادی و یا PCR است. اما چه آزمایشی برای ما مناسب است و یا اینکه کدام یک از تست های بالا دارای دقت بیشتری است؟ در پاسخ باید گفت آزمایش PCR  دارای دقت بیشتری برای تشخیص است اما آزمایش آنتی بادی یا الایزا نیز می تواند به تشخیص کرونا کمک کند. همچنین آزمایش آنتی بادی برای پیگیری درمان و بهبودی کامل ممکن است درخواست شود. در آزمایش PCR  ماده ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد که بسیار از دقت بالایی برخوردار است ولی در آزمایش آنتی بادی کرونا  یا الایزا در سرم فرد دنبال انتی بادی می باشیم. آنتی بادی ماده ای پروتئینی هست که در پاسخ به عفونت هایی مانند کرونا در بدن تولید و وارد خون می شود. آنتی بادی ها اختصاصی هستند و علیه هر ویروس یا هر عامل عفونی دیگر یک نوع آنتی بادی تولید می شود. بنابراین با جست و جوی آنتی بادی می توانیم به حضور کرونا پی ببریم.

راحتی تست کرونا در منزل با آنی آزما

در چه مواردی لزوم به انجام تست کرونا در منزل است؟

تست کرونا در منزل به دلایلی که در بالا ذکر شد و شرایط کنونی به نظر می رسد بسیار منطقی است. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که در چه صورتی تست کرونا در منزل را انجام دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت  بیماری نو ظهور  COVID_19 دارای تعدادی علائم رایج است که در صورت مشاهده این علائم در خود یا سایر اعضای خانواده با همکاران ما در آنی آزما تماس گرفته و بدون نیاز به حضور انجام تست کرونا در منزل یا محل کار خود انجام دهید. در ادامه به این علائم شایع می پردازیم:

تب بالا

یکی از اولین علائمی که در کرونا شناسایی شد و در عموم مبتلایان دیده شده است تب 38 تا 40 درجه است.

سرفه خشک

سرفه ها می تواند بسته به شخص کم یا زیاد باشد اما عموما بدون مخاط در گلو و بعضا همراه با سوزش هستند.

تنگی نفس

مشکل و سنگینی در هنگام نفس کشیدن خصوصا در هنگام خواب که ممکن است با حساسیت فصلی اشتباه گرفته شود.

خستگی

خستگی مفرط بدون ارتباط به حجم فعالیت روزانه ی شما از علائمی است که برای بی علامت ترین افراد هم اتفاق افتاده است.

درد عضلات

کوفتگی و درد بدن در پهلوها، کمر، پاها و استخوان ها می تواند از علائم کرونا باشد.

سر درد

در روزهای اول ممکن است سردرد و درد پشت چشم تجربه کنید که ممکن است با سرماخوردگی فصلی و سینوزیت اشتباه بگیرید.

اگر شما نیز مایل به انجام آزمایش های تشخیص کرونا می باشید و به دنبال انجام آزمایش در منزل و یا کار خود هستید،  انجام آزمایش های آنلاین در شرایط اکنون بهترین گزینه و انتخاب برای نمونه گیری و انجام آزمایش ها بی دغدغه است. تمامی مراحل آزمایش در آزمایشگاه آنی آزما از پذیرش تا نمونه گیری و جواب دهی به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می پذیرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار