مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پرورش ۲۹ هزار قطعه مرغ اجداد نژاد آرین در خراسان شمالی آغاز شد.

آغاز پرورش ۲۹ هزار قطعه مرغ اجداد در خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا صادق مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: این واحد توسط تعاونی مصرف اتکا در شهر «پیش‌قلعه» در شهرستان مانه و سملقان ایجاد شده و تمامی حمایت‌های لازم از جمله تامین نهاده‌های مورد نیاز نیز از آن انجام شده است.

صادق افزود: این مجموعه (فارم) با ظرفیت ۸۵۰ هزار قطعه پرورش مرغ گوشتی ایجاد شده بود که با توجه به نیاز کشور، با درخواست متصدیان آن برای پرورش مرغ اجداد در آن، به دلیل داشتن امکانات مناسب، موافقت شد و از اواخر خردادماه امسال پرورش مرغ اجدادی در آن آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه با پرورش مرغ نژاد آرین، وابستگی به نژاد‌های مرغ گوشتی خارجی کاهش می‌یابد، گفت: در سال‌های گذشته برخی تحریم‌های خارجی در این خصوص، منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه تامین گوشت سفید در کشور شده بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.