نزیک به ۶سال است که از تجاوز ائتلاف عربی– آمریکایی به سرکردگی آل‌سعود به یمن می‌گذرد و دراین مدت دراثر بمباران‌های شدید بسیاری ازنقاط این کشور باستانی–اسلامی به ویرانه تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  و شمار زیادی ازیمنی‌ها با دلار‌های نفتی مسلمان نما‌های سعودی–اماراتی و بمب‌ها و تسلیحات غرب شهید شدند.

هر روز که از جنگ یمن می‌گذرد ابعاد آن پیچیده‌تر می‌شود و در مقابل دیدگان سازمان‌های بین المللی باصطلاح حقوق بشری و کشور‌های غربی مدعی حامی حقوق انسان، ده‌ها کودک و زن بی دفاع یمنی به دلیل جنگ و تحریم‌های ظالمانه متجاوزان مظلومانه به شهادت می‌رسند.


بیشترخوانید


در حالی که دنیای فاسد غرب همانگونه تسلیحات نظامی و امکانات خود را با اخذ دلار‌های نفتی برای کشتار مردم مظلوم یمن در اختیار رژیم آل سعود گذارده، اما سعودی‌ها با گذشت بیش از پنج سال و نیم از تجاوز به یمن به هیچ یک از اهداف خود در یمن نرسیده اند و در باتلاق این کشور روز به روز بیشتر فرو می‌روند.

کشور‌هایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و بسیاری دیگر از کشور‌های غربی در تجاوز به یمن حامی عربستان در قتل عام مردم مظلوم یمن بوده اند و از ارایه هیچگونه امکاناتی به سعودی‌های متجاوز فروگذاری نکرده اند، اقدامی که برای غربی‌ها سود مادی داشته و برای سعودی‌ها فقط نتیجه کشتار بیشتر مردم مظلوم یمن بوده است.

کشور آلمان یکی از کشور‌هایی می‌باشد که زیر نظر آمریکایی‌ها تسلیحات پیشرفته‌ای برای کشتار انسان‌ها در چند دهه اخیر تولید و وارد بازار‌های جهانی کرده است که جنگ یمن و فروش انواع سلاح به رژیم آل سعود یکی از نمونه‌های آن می‌باشد.

البته کشور آلمان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام به ایران نیز همانند امروز انواع تسلیحات، به ویژه تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی خود را برای کشتار رزمندگان ایرانی به رژیم صدام فروختند و از او حمایت کردند، اقدامی که منجر به شهادت ده‌ها هزار ایرانی شد.

در چند سال گذشته نیز کشور آلمان صد‌ها میلیون دلار تسلیحات نظامی به رژیم آل سعود برای ادامه کشتار مردم بی دفاع یمن فروخته، اقدامی که مستقیما مردم این کشور را هدف قرار داده است، اما در چند روز گذشته مقامات آلمانی اعلام کرده اند که فروش سلاح به عربستان را متوقف کرده اند.

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در مارس ۲۰۱۸ میلادی با ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان و هرکشوری که به صورت مستقیم در جنگ یمن مشارکت دارد، موافقت کرده بود، ولی این موضوع بار‌ها از سوی آلمان تمدید شده و آلمانی‌ها در دو سال اخیر همانند سال‌های گذشته چند صد میلیون دلار به سعودی‌ها جنگ افزار‌های مختلف فروختند.

اقدام ممنوعیت فروش سلاح به سعودی‌ها از سوی آلمان که به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه ظاهری می‌باشد، موجب نگرانی مقامات عربستان و واکنش آن‌ها شده است.

"عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در واکنش آلمان به ممنوعیت فروش سلاح به عربستان گفته است که "ایده توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل جنگ یمن به نظر من غیرمنطقی است!، زیرا ما بر این باوریم که جنگ در یمن مشروع! است و ما مجبور به ورود به آن شدیم.

الجبیر همچنین از ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور توسط آلمان انتقاد کرد و آن را اشتباه و غیرمنطقی خواند و در عین حال مدعی شد که کشورش به تجهیزات نظامی آلمانی نیازی ندارد.

وی اعتراف کرده که "ما می‌توانیم از بسیاری از کشور‌ها سلاح بخریم و این کار را ادامه خواهیم داد و گفتن اینکه ما به عربستان اسلحه نخواهیم فروخت، برای ما تفاوتی ندارد، چرا که عربستان بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان است؛ من فقط می‌گویم که مردم باید با دید متعادل به این موضوع نگاه کنند! "

طبق گزارش‌ها بین المللی، تاکنون هشت هزار کودک یمنی در خلال بمباران‌های بمب افکن‌های سعودی در جنگ پنج ساله و نیمه به طور مستقیم شهید و یا زخمی شده‌اند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل محاصره همه جانبه دریایی، هوایی و زمینی سعودی‌ها به کام مرگ فرو می‌رود و جنگی که ریاض آغازگر آن بوده، اوضاع معیشتی خانواده‌های یمنی را به نابودی کشانده است.

نکته تاسف آور این که طبق گزارش یونیسف، دو میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه ناشی از شرایط جنگ، رنج می‌برند و به علت کمبود مراکز درمانی و اقلام پزشکی در یمن هر ساعت یک مادر و شش نوزاد یمنی در حین زایمان جان خود را از دست می‌دهند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در ژوئن ۲۰۱۹ مقابل شورای امنیت اعلام کرد که فقط در سال ۲۰۱۸، بالغ بر ۷۲۹ کودک یمنی در اثر حملات ائتلاف سعودی در یمن کشته یا زخمی شده‌اند. وی همچنین گفت که نیمی از تلفات غیرنظامیان یمنی در جریان حملات سعودی‌ها از کودکان هستند.

تاکنون ده‌ها هزار کودک یمنی نیز با کشته شدن پدران یا مادرانشان در جنگ یمن، یتیم شده‌اند و هزاران کودک یمنی نیاز به اعزام به خارج از یمن برای درمان دارند که این کار برایشان ممکن نیست و گویی مرگ آن‌ها را محاصره است.

از سوی دیگر صد‌ها هزار کودک یمنی با تخریب مدارس خود در جریان بمباران‌های سعودی ها، از تحصیل محروم شده و از خانه و شهر خود آواره و در اردوگاه‌ها ساکن شده‌اند.

نکته تاسف آوری که وجود دارد این است که مقامات سعودی کشتار مردم بی دفاع یمن را برای خود مشروع می‌دانند و در این راه از کشور‌های غربی کمک‌های همه جانبه می‌گیرند که آلمان فقط نمونه‌ای از این کشور‌ها می‌باشد.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که شکست دونالد ترامپ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور جدید این کشور در اقدام اخیر برلین در توقف فروش سلاح بی تاثیر نیست و مقامات آلمان منتظر هستند تا رییس جمهور جدید آمریکا بر مسند قدرت بشیند تا با نظر او سیاست‌های خود را تنظیم کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار