معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شیوع کرونا باید دستگاه‌های اجرایی استان، آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی و بارندگی‌ها در فصل سرما داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان نسبت به شروع بارندگی‌ها از هفته آینده، هم افزایی دستگاه‌های عضو این جلسه ضروری است تا میزان آمادگی دستگاه‌ها برای مواجهه با بارش‌های فصل سرما افزایش یابد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان شامل اداره راهداری و پلیس راه باید کمبود تجهیزات مورد نیاز خود را در سطح ملی پیگیری و تأمین کنند و استانداری با تمام توان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: طبق ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتباراتی هر سال به صورت ملی برای هزینه‌های پیشگیری، مرمت و جبران در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند.

فرخزاد با بیان اینکه بیشتر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و خدمات رسان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و نیرو‌های نظامی برای مقابله با بیماری کرونا درگیر هستند، اضافه کرد: باید پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم را برای مقابله با بحران‌های احتمالی در این شرایط بیش از گذشته داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به فصل بارندگی و برف گیر بودن برخی از روستا‌های استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بازگشایی راه‌های روستایی در فصل زمستان ضروری است.

فرخزاد خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها در ارتباط با آب گرفتگی معابر و مسیل‌های درون شهری از آمادگی لازم برخوردار باشند و دهیاری‌ها نیز موظف هستند کار‌های مرتبط با این موضوع را در نقاط روستایی انجام دهند.

وی یادآور شد: دستورالعمل‌های بهداشتی در اسکان ضروری مسافران در حوادث غیر مترقبه و مسدود شدن راه‌های اصلی و فرعی به دلیل بارش برف در شرایط کرونایی مد نظر باشد.

معاون استاندار تاکید کرد: همچنین بررسی و حل مشکلات احتمالی خطوط آب، گاز و برق و تأمین سوخت در انبار‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در فصل سرما مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.