مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: مددجویان این نهاد پس از دریافت آموزش‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی، به صورت داوطلب در خانه‌های هلال استان مستقر می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان در مراسم رونمایی از طرح یاس گفت: جمعیت هلال احمر در قالب طرح یاس از ظرفیت جامعه مددجویی تحت حمایت کمیته امداد به عنوان نیروی امدادی و داوطلب پس از ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی، به صورت داوطلب در خانه‌های هلال سراسر استان بهره خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: مددجویان پس از دریافت آموزش‌های لازم در خانه‌های هلال استان مستقر می‌شوندواز ظرفیت آنان در مواقع بحران با رویکرد ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری خانواده و جامعه محلی استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف افزایش عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران اجرا می‌شود.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هم گفت: خانه‌های هلال موقعیت و ظرفیت مناسبی برای آموزش و مهارت ورزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.

حسن آصفی تصریح کرد: اکنون جامعه هدف و تعداد سهمیه‌های اجرای این طرح مشخص شده که به صورت پایلوت اجرا می‌شود و امیدواریم با تعامل دو سویه به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت مالی و معنوی کمیته امداد و با استفاده از ظرفیت نیرو‌های جمعیت هلال احمر، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار آسیب پذیر، تحت پوشش خدمات آموزشی قرار می‌گیرند و می‌توان از این فرصت در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.