نشست تبیین آزاد سازی سهام عدالت در استان فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فراهانیان مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی در نشست تبیین آزاد سازی سهام عدالت در استان فارس، گفت: همه سهامدارنی که روش غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند به نوعی سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی هستند.

او، بیان کرد: این سهامدارن باید به حقوق قانونی آگاه باشند تا بتوانند سرمایه خود را مدیریت کنند.

فراهانیان، تصریح کرد: سهامدارن باید در مدیریت سرمایه خود با حضور در مجامع شرکت سهام عدالت مشارکت فعالانه و‌ موثر داشته باشند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی در استان فارس، با اشاره به اینکه مقدمه بهره‌مند شدن از همه حقوق قانونی سهامدارن این است که همه سهامدارن تایید هویت شوند، ادامه داد: سهامدارن با دریافت کد سجامی، تایید هویت شده اند و از این طریق به باشگاه بازار سرمایه می‌پیوندند.

او، افزود: سهامدارن با دریافت این کد و با همان اطلاعات هویتی که از طریق سجام وارد کردند، برای دریافت سود مشکلی ندارند و با همان اطلاعات وارد شده مانند شماره شبا سود به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

فراهانیان، اضافه کرد: سهامداران از طریق کد‌های سجام در مجامع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت می‌توانند حضور موثری در بازار سرمایه داشته باشند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی در استان فارس، اظهار کرد: علاوه بر این لازمه انجام معاملات بورسی، انتقال قهری و قانونی سهام عدالت، کد سجام است.

او، تاکید کرد: سهامدارانی که کد سجام را دریافت کنند، از حقوق قانونی خود مطلع می‌شوند.

فراهانیان، با تاکید بر اینکه کد سجام اجازه شرکت سهامدارن در انتخابات هیات مدیره شرکت سپرده گذاری سهام عدالت را برای سهامدارن هموار می‌کند، گفت: مهلتی برای دریافت کد سجام مشخص نشده است، اما برای دریافت خدمات بهتر است سهامدارن در اولین زمان نسبت به دریافت این کد اقدام کنند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی در استان فارس، بیان کرد: فارس با حدود سه میلیون و ۳۵۰ هزار سهامدار، رتبه سوم تعداد سهامدارن شرکت سهام عدالت در کشور را به خود اختصاص داده است.

او، تصریح کرد: حدود دو میلیون نفر از سهامداران در آزاد سازی سهام عدالت، روش غیر مستقیم و مابقی روش مستقیم را انتخاب کرده اند که ۳۵۰ هزار نفر یعنی چیزی در حدود ۱۵ درصد سهامدارن در سامانه سجام ثبت نام  و کد سجامی را دریافت کردند.

فراهانیان، ادامه داد: سهامدارن با مراجعه به سایت sejam.ir به راحتی می‌توانند مراحل مختلف ثبت نام را طی کنند و پس از راستی آزمایی به صورت آنلاین کد سجام را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار