الزام ثبت نام صاحبان کالا و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبار‌ها/ تشکیل ۲۴۳ پرونده تخلف

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس صاحبان کالا و مدیران مراکز نگهداری کالا را به ثبت نام در سامانه جامع انبار‌ها فراخواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید زارع رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس گفت: مدیران مراکز نگهداری کالا و صاحبان کالا باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه از این پس رصد و پایش جابه جایی کالا در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبار‌ها انجام می‌شود بنابراین از ۱۵ آبان ماه ۹۹ ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار‌ها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری نسبت به ثبت نام در این سامانه و ثبت حواله اقدام نکنند کالای آن‌ها به عنوان کالای احتکار شده ضبط و مشمول جرایم احتکار کالا خواهند شد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس تصریح کرد: فعالان اقتصادی به این نکته توجه داشته باشند که اعلام موجودی خارج از بستر سامانه یاد شده اعتباری نداشته و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالا‌های مشمول اعلام موجودی نخواهد شد.

زارع در ادامه با تاکید بر تشدید بازرسی‌ها از سطح بازار و نظارت بر عملکرد واحد‌های تولیدی و خدماتی گفت: با توجه به شرایط خاص حاکم و به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی کالا و خدمات از سطح تولید تا مصرف کننده نهایی، تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر کالا و خدمات در دستور کار بازرسان قرار گرفت.

او به ارائه آماری از بازرسی‌های انجام شده در آبان ماه امسال، پرداخت و اظهار داشت: در آبان ماه امسال بیش از ۴ هزار و ۱۴۵ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که برای ۲۴۳ واحد متخلف پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تشکیل و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شده است.

به گفته زارع در این بازرسی‌ها کالا‌ها و خدمات اولویت دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات، ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی مدنظر قرار گرفته و بازرسی از کالا‌هایی از جمله مرغ، تخم مرع، اقلام بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لاستیک و ... در اولویت قرار گرفته است.

بر پایه وی از پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات ۸۹ پرونده مربوط به گرانفروشی، ۱۲ پرونده کم فروشی، ۵ پرونده احتکار، ۳ پرونده فروش اجباری و ۱۳۴ پرونده مربوط به سایر تخلفات بوده است.

زارع با اشاره به ۵ پرونده احتکار گفت: یکی از پرونده‌های احتکار مربوط به کشف انبار روغن خوراکی، چای، رب گوجه فرنگی، برنج و قند بود که پرونده به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای صدور رای ارسال شده است.

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس شناسایی و کشف انبار برنج و کود شیمیایی و تشکیل پرونده احتکار به ارزش بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال، شناسایی انبار خودرو و تشکیل پرونده احتکار به ارزش ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از دیگر پرونده‌های احتکار تشکیل شده در آبان ماه ۹۹ ذکرکرد.

زارع همچنین تشکیل پرونده فروش اجباری برای یک شرکت پخش به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال را نیز از دیگر پرونده‌های مهم تشکیل شده در مدت زمان یاد شده برشمرد.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.