رئیس شورای اطلاع رسانی فارس:

۳۰ درصد از شیوع کرونا ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بر اساس آمارها، حدود ۳۰ درصد از شیوع کرونا در سطح جامعه ناشی از گردهمایی‌های خانوادگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیداحمد احمدی زاده در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهارداشت: پیام مشخص اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا این است که اگر دستورالعمل‌ها را رعایت می‌شد امروز شاهد اعمال این محدودیت‌ها نبودیم.

او با بیان این که برای کاستن از دورهمی خانوادگی باید تدابیری اندیشید، افزود: بر اساس آمارها، حدود ۳۰ درصد از شیوع کرونا در سطح جامعه ناشی از گردهمایی‌های خانوادگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در حوزه آموزش، اطلاع رسانی، تست و درمان کرونا اقدامات شایسته‌ای انجام داده اند، گفت: میانگین شیوع کرونا در استان فارس به خاطر مشارکت و همراهی خوب مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به محوریت ستاد استانی مبارزه با کرونا بسیار کمتر از میانگین کشوری است و بیشترین تست در سطح کشور در استان فارس صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به این که استان فارس، در حوزه اطلاع رسانی مقابله با کرونا در سطح کشور بسیار خوب عمل کرده است، اظهارداشت: روابط عمومی دستگاه‌ها و ادارات باید در جهت تولید محتوای جذاب در رابطه با مقابله با کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بیش از پیش فعالیت کنند.

او با تاکید بر این که روابط عمومی‌ها در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی نباید تعطیل باشند و محتوای تولید شده در خصوص مقابله با کرونا در کانال‌های اطلاع رسانی درون سازمانی و برون سازمانی منتشر کنند.

احمدی زاده گفت: تمامی فضا‌های در اختیار شهرداری‌ها، ادارات و دستگاه‌ها، بیلبورد‌های شهری، ظرفیت‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و صداسیما باید در این ایام بصورت هدفمند و متحد با همدلی و هم اندیشی در جهت مقابله با کرونا بکار گرفته شود.

احمدی زاده با اشاره به این که طرح همیار سلامت با رویکرد محله محوری برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی به منظور مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: روند مقابله با بیماری کرونا تا خردادماه به خوبی صورت گرفت و متاسفانه در ادامه به دلیل بی تفاوتی برخی از اقشار جامعه و جهش ویروس شرایط سخت‌تر شد، موفقیت در ماه‌های ابتدایی به دلیل اقدامات پیشگیرانه مناسبی بود که با همکاری همه دستگاه‌ها در استان فارس صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر عدم امکان تعطیلی طولانی مدت مشاغل و کسب و کار‌ها در ابتدای سال، ادامه داد: در مدت شیوع کرونا با همکاری نهاد‌های مختلف و مشارکت خیرین، در مرحله اول ۳۲۰ میلیارد تومان و یک میلیون و ۲۰۰ بسته معیشتی و در مرحله دوم ۲۲۰ میلیارد تومان و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس با تقدیر از رسانه‌های مکتوب، فعالان فضای مجازی و دستگاه‌های اداری استان، اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی گسترده در ایام تعطیلات گسترده‌تر برای صنوف و کنترل تردد‌ها شاهد کاهش محسوس شیوع بیماری کرونا باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار