استاندار اردبیل گفت:در حال حاضر ۳۰ درصد جاده‌های استان اردبیل چهارخطه هستند که با اجرای پروژه‌های آتی مجموع جاده‌های چهارخطه استان به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز  در مراسم کلنگ زنی چهارخطه کردن جاده اردبیل ـ سرچم از سمت زنجان گفت: ۳۰۰کیلومتر  از جاده های استان طی سه سال آینده چهار بانده خواهند شد که ۷۰ درصد از کل جاده‌های استان را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه امسال ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار جاده‌سازی راه‌های اصلی استان بوده است افزود: خوشبختانه با توجه به حجم عملیات اجرایی در نقاط مختلف، استان اردبیل به یک نقطه امید بخش در ۴ سال آتی می رسد و تا به امروز نزدیک ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان چهارخطه شده و هر سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر به این میزان افزوده می شود.

بهنام جو تصریح کرد:جاده اردبیل ـ سرچم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین جاده‌های استان اردبیل در ارتباط با مرکز کشور است و برای پیشگیری از میزان تصادفات و تسریع در تردد نیازمند توسعه و تعریض بوده که بوده که قرار گاه خاتم الانبیا(ص) بخش دیگری از اقدامات خود را در ۴۵ کیلومتر از سمت زنجان به اردبیل آغاز کرد.

او گفت :علاوه بر این پروژه ها، پروژه گرمی به بیله سوار که از پارسال آغاز شده به طول ۵۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شده که یکی دیگر از پروژه‌های جاده‌ای قرار گاه خاتم الانبیا در استان اردبیل محسوب می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد:در راه‌ها و جاده‌های استان اردبیل فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز شده که در شمال استان نیز جاده پارس آباد تا سه راهی مشگین شهر به طول ۴۵ کیلومتر با قراردادی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) احداث می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه این موضوع جهش بسیار خوبی در وضعیت کنونی اقتصادی کشور برای استان اردبیل است گفت: اعتبارات زیرساختی استان اردبیل رشد مناسبی داشته به‌طوری‌که پارسال کل اعتبارات در حوزه راه استان ۱۶۰ میلیارد تومان بوده که امسال این رقم به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و تا به امروز ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.