مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در قالب طرح ملی ابرار ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل بهسازی و آسفالت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال در "قالب طرح ملی ابرار" ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل بهسازی و آسفالت خواهد شد، گفت: از این مقدار راه روستایی تاکنون ۴۰ کیلومتر بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت شده و مابقی نیز تا پایان سال آسفالت خواهد شد.

او اضافه کرد: اجرای طرح ابرار در استان تاثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابجایی بار و مسافر روستایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: راه ۵۸ درصد از روستا‌های استان آسفالت است، اما به علت پر جمعیت بودن این روستاها، ۹۵ درصد خانوار‌های روستایی استان تحت پوشش جاده‌های آسفالته هستند.

وثوقی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های اداره کل راهداری برشمرد و اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته راه روستا‌های بالای ۵۰ و ۲۰ خانوار در استان اردبیل مرمت و آسفالت خواهد شد.

او با اشاره به مزایای استفاده از آسفالت سرد ادامه داد: برای نخستین بار در استان آسفالت سرد تولید و جاده‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به کاهش هزینه‌ها و اجرای آسان‌تر آسفالت سرد، گفت: آسفالت سرد از اختلاط سنگدانه‌ها با قیر‌های محلول یا قیرآبه‌ها در دمای محیط تهیه و در همین دما پخش و متراکم می‌شود و می‌توان آن را در مسافت‌های طولانی و زیاد حمل و سپس پخش کرد.

از مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.