برای پاسداشت زنده یاد دبیرسیاقی، از پوستر نشان این استاد فرزانه رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از پوستر نشان ملی دبیرسیاقی گفت: معرفی بزرگان و فرهیختگان در حوزه خرد و اندیشه می‌تواند یکی از موضوعاتی باشد که در فرهنگ سازی تاثیرگذار باشد لذا باید الگو‌هایی که در این زمینه وجود دارند را معرفی کرد.

اسماعیلی افزود: زنده یاد دکتر سید محمد دبیرسیاقی از افرادی بود که همه ما مدیون تلاش‌های ایشان در زمینه زبان و ادبیات فارسی هستیم و این هیچ گاه نباید فراموش شود.

او اضافه کرد: نشان ملی دبیرسیاقی سعی دارد برای پاسداشت جایگاه مقام و شخصیت ارزنده این استاد بی بدیل زبان و ادبیات فارسی یک رویداد فرهنگی را در این حوزه رقم بزند چرا که تصحیح متون فارسی یکی از کار‌های ارزشمندی بود که وی و همچنین بسیاری از بزرگان دیگر انجام داده اند و این نشان و جایزه در حوزه تصحیح متون فارسی در دو حوزه نظم و نثر است که امیدواریم به یک جریان فرهنگی مثبت و ارزنده در کل کشور تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گفت: برنامه‌های متنوع دیگری برای بررسی شخصیت‌های بزرگ فرهنگی همچون همایش نسیم شمال برگزار کرده ایم و جایزه ملی عارف را نیز اجرا خواهیم کرد.
انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.