مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان تربت جام گفت: تاکنون ۳ تن زعفران در خراسان در قالب خرید حمایتی خریداری شده است و حدود ۵۰ درصد (یک تن و ۵۰۰ کیلو) از این میزان خرید حمایتی در تربت جام بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امید رضا حسین زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان تربت جام گفت: مشکل خرید حمایتی از زعفران کاران نداریم، اما دغدغه کشاورزان خرید حمایتی در دو گرید «پوشال مرغوب و نگین» است که نسبت به پارسال، خرید حمایتی تغییر یافته است.

او افزود:خرید حمایتی زعفران با کیفیت از امروز جدی‌تر شده است و زعفران‌های برگشتی از کشاورزان به دلیل همین گرید‌های تعاونی روستایی است و تا حدودی باعث نارضایتی شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان تربت جام ادامه داد: این اتحادیه پارسال، ۸ تن و چهارصد کیلو زعفران از زعفران کاران در چهار گرید، خریداری حمایتی کرده است و امسال پیش‌بینی می‌شود و شش تن از محصول زعفران کاران در دو گرید «پوشال مرغوب و نگین» خریداری شود.

بیشتر بخوانید


حسین زاده در پاسخ به علت افزایش نارضایتی زعفرانکاران از خرید حمایتی تعاونیبیان کرد: پارسال ۷ درصد زعفران برگشتی با توجه به ۴ گرید معقول بود، اما امسال به دلیل خرید در دو «گرید» قطعا برگشتی‌ها زیادتر خواهد شد و ما اختیار خرید نداریم.

او، هدف از طرح حمایتی زعفران تاثیرگذاری در بازار عنوان و تصریح کرد: خرید حمایتی طی چند روز گذشته اثر خودش را در بازار گذاشته است و تلاش دولت نوسان حداقل قیمت زعفران در بازار است تا بهره‌بردار بتواند محصول خود را با اختلاف اندکی در بازار به فروش برساند.


انتهای پیام/س، ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.