مدیر شرکت خدمات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ هزارتن انواع کود شیمیایی برای کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، لاهوتی مدیر شرکت خدمات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزان کهگیلویه وبویراحمدی سالانه به ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی نیاز دارند که تاکنون در اولین مرحله ۱۳ هزار تن کود مورد نیاز برای فصل کشت تامین و در اختیار شرکت‌های توزیع قرار گرفته است.

لاهوتی به افزایش چند برابری قیمت کود‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: به دلیل حذف ارز دولتی نرخ کود‌های شیمیایی وارداتی گرانتر از سال‌های گذشته است که به این منظور دولت با افزایش قیمت خرید گندم، جو و کلزار بخشی از این افزایش قیمت را جبران می‌کند.

او همچنین از عقد تفاهم نامه‌ای بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خبر داد و گفت: با صدور کارت کشاورزی ویژه خرید کود تسهیلات ۲ تا ۲۰ میلیون تومانی به ازای هرهکتار با سود ۱۲ درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
 
لاهوتی ابراز امید واری کرد با راه اندازی پتروشیمی لردگان بخش قابل توجهی از کود مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تامین و توزیع شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.