مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: کاهش ۴۰ درصدی جوجه‌ ریزی در مهر، موجب کمبود مرغ در بازار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین فضلی، مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی همدان: کاهش ۴۰ درصدی جوجه‌ ریزی در مهر، موجب کمبود مرغ در بازار شده است. و قیمتمرغ در چند روز گذشته رکورد شکسته و موجب نارضایتی مردم در این زمینه شده است .

او افزود: در واکنش به گرانی مرغ در بازار  همدان، اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی این استان اعلام کرد: با جوجه‌ریزی‌های مناسبی که در آبان  شده است، ممکن است از نیمه آذر قیمت مرغ کاهش ‌یابد.
 
 مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی گفته است: هم اکنون مرغ در بازار کل کشور کم است که علت آن هم کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی جوجه‌ریزی در مهر بود که این موضوع نیز به علت وقفه در تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها رخ داد.

او با اشاره به اینکه در آبان دو میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان همدان انجام شده، افزوده است: نتیجه این میزان جوجه‌ریزی نیمه آذر در بازار مشاهده می‌شود و با ورود این حجم از مرغ به بازار، قیمت مرغ با کاهش روبرو خواهد شد.
 
فضلی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه واگذاری نهاده‌ها به مرغداران، نهاده بدون واسطه و مستقیم به دست تولیدکننده می‌رسد، افزود: روند ترخیص و واگذاری نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها خوب شده به‌طوریکه در آبان ماه نزدیک به ۵۰۰۰ تن سویا و بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن ذرت به مرغداری‌های استان همدان تخصیص یافته است.
 
مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان همچنین گفت:رامروز ۳۰ تن مرغ منجمد وارد بازار شده، اما مردم همدان بیشتر مرغ گرم مصرف می‌کنند.
 
 امروز قیمت مرغ گرم در بازار همدان، ۳۴ هزار تومان و ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود.
 
انتهای پیام/ا
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار