رئیس باغ موزه دفاع مقدس استان همدان گفت: با توجه به نقش ارزشمند خانم دباغ در ایام جنگ تحمیلی، یادمان نقش برجسته خواهر دباغ رونمایی می‌شود.

رونمایی از یادمان نقش‌برجسته خواهر دباغ در باغ‌موزه همدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خلیل الهی‌تبار، رئیس باغ موزه دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه خانم دباغ در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نقش ارزشمندی داشت، اظهار کرد: در روز دوم خرداد و همزمان با قرائت زیارت عاشورا، از یادمان نقش برجسته خواهر دباغ در استان رونمایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم یادواره شهید محمود شهبازی در همدان گفت: در روز دوم خرداد به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود شهبازی مراسم یادواره این شهید بزرگوار در همدان برگزار می‌شود.

رئیس باغ موزه همدان در ادامه با بیان اینکه مراسم زیارت عاشورای مشترک بین نیرو‌های مسلح و کارمندان دولت نیز در این روز برگزار خواهد شد، افزود: در روز پنج شنبه دوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس، مراسم قرائت زیارت عاشورا با حضور کارکنان نیرو‌های مسلح و کارمندان دولت در کنار شهدای گمنام باغ موزه برگزار می‌شود.

شهید محمود شهبازی در اسفند سال ۱۳۵۹ به فرماندهی سپاه پاسداران استان همدان منصوب شد و تا قبل از تشکیل تیپ ۲۷ با همین مسئولیت در نبرد‌های جبهه غرب همچون بازی دراز ۲ و ۳ و مطلع فجر حضور داشت.

وی در دی ماه ۱۳۶۰ به همراه چند نفر از پاسداران سپاه استان همدان به جنوب  رفت و از بدو تشکیل تیپ ۲۷ محمد رسول الله در سمت قائم مقام فرماندهی تیپ منصوب شد و اندکی پیش از آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

انتهای پیام/ د

از نقش‌برجسته خواهر دباغ در باغ‌موزه همدان رونمایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.