مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) روانسر از جمع‌آوری ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عزیزمراد ویسی روز سه شنبه در شورای زکات روانسر  گفت:چهار میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال برای امور محرومین و نیازمندان از جمله کمک معیشت، کمک هزینه تحصیلی و درمانی، تهیه جهیزیه و مرمت و بازسازی مسکن روستایی هزینه شده است.

او بیان کرد: ۱۳ میلیارد و ۸۷۵ ریال نیز برای ساخت، تعمیر و مرمت مساجد در روستا‌های زیرجوبی، خارجیان، بنچله، شهرک حسن آباد، مامنان علیا، کیلانبر علیا و محله منصورآقایی شهر شاهو در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای زکات روانسر با بیان اینکه یک هزار کیسه غلات در ۶۳ روستای این شهرستان توزیع شد، ادامه داد: ۵۶۰ کیسه گندم و جو به عنوان زکات از کشاورزان جمع آوری شد.

ویسی اضافه کرد: از ۱۳۲ روستای این شهرستان، ۱۱۵ روستا مشمول پرداخت زکات می‌باشند که ۷۸ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

او افزود: ۱۴۴ نفر به عنوان عامل زکات و هشت مبلغ روحانی با شورای زکات همکاری دارند.

امام جمعه روانسر نیز گفت: زکات از اصول دین است و خداوند متعال همواره در قرآن کریم بر پرداخت زکات و کمک به مستمندان و فقرا تاکید کرده و همه ما وظیفه داریم به این دستور قرآنی جامع عمل بپوشانیم.

ماموستا ملا سیدمحمد محمدی با بیان اینکه تقسیم و توزیع عادلانه زکات بر اساس شریعت اسلام و اولویت بندی از اهمیت ویژه‌ای برخودردار است، افزود: باید به مردم اطمینان کامل داد که زکات‌های جمع آوری شده در سطح همان منطقه و روستا توزیع می‌شود و نظارت مستقیمی بر توزیع‌ها صورت بگیرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.