رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از جمع آوری حدود ۳۳ میلیارد تومان زکات در استان امسال خبر داد و گفت: این میزان، ۱۳۰ درصد نسبت به زکات کل پارسال رشد داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛حجت الاسلام مرتضی پروینی با اشاره به رشد چشمگیر زکات در استان کرمانشاه گفت: در این مدت حدود ۳۳ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده که این میزان نسبت به مجموع زکات جمع آوری شده  پارسال با رقم ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

او  افزود: همچنین میزان زکات جمع آوری شده در این مدت، تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه زکات امسال استان را نشان می‌دهد.

او با اشاره به رتبه اول استان در بحث جمع آوری زکات پارسال گفت: پیش بینی می‌شود امسال هم با توجه به این رشد چشمگیر، مجددا رتبه اول به دست بیاوریم.

پروینی با اشاره به وجود ۲۷۱۵ روستا در سطح استان، گفت: از این تعداد ۱۶۲۴ روستا با توجه به محصولات کشت شده در آن‌ها مشمول پرداخت زکات می‌شوند که از این تعداد ۱۴۴۸ روستا پرداخت زکات را انجام می‌دهند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان کرمانشاه یادآور شد: در سطح شهرستان‌های استان نیز به جز کرمانشاه، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، سنقر و کلیایی و جوانرود جزو شهرستان‌های برتر در بحث پرداخت زکات هستند.

پروینی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در هر روستا و در هر شهر و بخش در همان محل هزینه می‌شود، گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده در استان  امسال ۹۰ درصد آن صرف نیازمندان (جهت خرید جهیزیه، ساخت واحد مسکونی، کمک معیشت ) شده و ۱۰ درصد آن به اجرای پروژه‌های عام المنفعه (احداث پُل، جاده، مسجد، مدرسه، مرکز درمانی ) اختصاص یافته است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.