اجرای طرح اهدای کتاب به مدت یک هفته در شهرستان فراهان برگزار می‌شود.

محمد سردارپور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فراهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب در شهرستان گفت: این طرح در مدت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان برگزار می‌شود.

سردارپور افزود: در این طرح افرادی که در منازل خود یا ادارات، کتاب‌های اضافی و غیرقابل استفاده دارند می‌توانند این کتاب‌ها را به کتابخانه‌های سطح شهرستان اهدا کرده و سنت خوبی را به یادگار بگذارند تا کتاب‌های اهدایی برای استفاده عموم مردم در دسترس قرار خواهد گرفت.

او از بخشودگی جرایم دیرکرد اعضای کتابخانه‌های عمومی هم خبر داد و گفت: با عنایت به فرا رسیدن هفته کتاب و در راستای ابلاغ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جرایم دیرکرد کتاب‌های امانت داده شده در صورت بازگشت مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فراهان با بیان این که مدت زمان بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب محدود است، گفت: بنابر موافقت دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کلیه‌ی جرایم دیرکرد کتاب تا تاریخ ۹۹/۰۹/۰۱ مشمول بخشودگی میگردد.


او با بیان اینکه باید برای ترویج کتابخوانی همه تلاتش‌ها صورت گیرد ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز مهم فرهنگی سهم قابل توجهی در ترویج خواندن و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ایفا می‌کنند و از مهمترین اهداف کتابخانه‌های عمومی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

انتهای یپیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.