وزیر مشاور در امور خارجه عربستان مدعی شد کشورش با هدف مقابله با توسعه برنامه هسته‌ای ایران، به دنبال سلاح هسته‌ای خواهد رفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المصدر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در ادعایی تازه گفت اگر در مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مانعی وجود نداشته باشد، ریاض نیز مجبور به در اختیار گرفتن این سلاح‌ها خواهد شد.

عادل الجبیر در مصاحبه با شبکه خبری «دی پی ای» آلمان گفت: اگر نتوان مانع ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران شد، عربستان حق دارد خود را با چنین سلاح‌هایی تجهیز کند. این مقام سعودی افزود: دسترسی به سلاح هسته‌ای قطعا یکی از گزینه‌های ما خواهد بود.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در ادامه فرافکنی‌های همیشگی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، این را نیز به ادعاهایش افزود اگر ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود، کشور‌های بیشتری از این الگو پیروی می‌کنند. الجبیر اقدام کشورش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را اینگونه توجیه کرد: عربستان صراحتا اعلام کرده که تمام تلاش خود را برای حضانت از مردم و سرزمین خود بکار خواهد بست.

الجبیر با تمجید از کارزار غیر انسانی فشار حداکثری دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی مدعی شد بر این باوریم که ایرانیان تنها به فشار پاسخ می‌دهند. این مقام سعودی در مورد تغییرات احتمالی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن همه چیز را به آینده موکول کرد و گفت باید دید چه پیش می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فازت چیه الجبیر؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۲۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
شما سالهاست که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای هستید و برای این منظور برنامه ی مدون هم دارید. ایران را بهانه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خودش دنبال سلاح هستن ایران بهانه است
Germany
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ایشان چرت و پرت زیاد می زند.
مریض است ولش کنید
فشار وجدان دارد
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۲۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اینها در حال زمینه چینی برای اقدامات خطرناک بعدی خود هستند.
آخرین اخبار