یک هزار و ۳۱۳ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی لرستان نصب شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پنج هزار و ۷۷۱ حلقه چاه آب مجاز کشاورزی در استان وجود دارد که تاکنون بر روی یک هزار و ۳۱۳ مورد کنتور هوشمند نصب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،داریوش حسن نژاد،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تعداد یک هزار و ۵۲۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان شناسایی شده بود که در سال‌های گذشته ۷۰۵حلقه چاه پر و مسلوب المنفعه شده است.

او افزود: باتوجه به برنامه ارائه شده وزارت نیرو تا پایان امسال، شرکت آب منطقه‌ای لرستان موظف به پر کردن ۷۰ حلقه چاه است که از این تعداد در ۶ ماه نخست تعداد ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شد.

به گفته او مراحل قضایی برخورد با صاحبان ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز که در ۶ ماه دوم سال جاری باید در دستور کار قرار گیرد انجام شده است.

او بیان کرد: همچنین در قالب چاه‌های حریمی و چاه‌های فرم یک از ۸۲۲ حلقه چاه غیرمجاز بیش از ۲۰۰ حلقه چاه در سال جاری تعیین تکلیف شده است.

حسن نژاد با اشاره به تلاش ۱۸ گروه گشت و بازرسی فعال در شهرستان‌های لرستان گفت: طی سه سال اخیر با حکم قضایی در استان تعداد ۲۲ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان افزود: باهماهنگی سازمان جهادکشاورزی و صمت، تخصیص‌های غیرفعال و راکد استان برای آزادسازی در دستور کارقرار گرفته است.

او اضافه کرد: تاکنون ۶ هزار متر مکعب تخصیص در شهرستان‌های خرم آباد، دورود و ازنا به واحد‌های صنعتی واگذار و با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت نیرو برای ۲۰۰ موتور تلمبه غیرمجاز در طول رودخانه کشکان مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.