کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب مشهد در دو روز گذشته، چهار میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال فروش کتاب داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در نشست طرح پاییزه کتاب گفت: براساس آمار دریافتی تا پایان وقت روز یک شنبه، ۸۵ کتاب فروشی در خراسان رضوی در طرح پاییزه مشارکت داشته اند که از این تعداد، ۶۳ کتاب فروشی در شهر مشهد بوده است. مجموع یارانه مصرف شده در دو روز گذشته در استان، ۱۰۶ میلیارد ریال بوده که سهم شهر مشهد ۸۸۸ میلیون ریال است.

او افزود: کل مبلغ فروش کتاب در طرح پاییزه در خراسان رضوی بیش از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و سهم شهر مشهد بیش از چهار میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: این میزان فروش نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته و در نوع خود رکورد خوبی است که جای بسی خوشحالی دارد. این میزان استقبال مردم مشهد سبب می‌شود که در برنامه ریزی‌های بعدی، اهتمام جدی تری داشته باشیم و کمیت و کیفیت حمایت‌های خود را در خراسان رضوی افزایش دهیم.

مصحفی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: باعث خوشحالی است که خراسان رضوی و شهر مشهد پارسال رتبه اول خرید کتاب در طرح پاییزه را از آن خود کرده است که این موضوع نشان دهنده علاقه و توجه مردم به حوزه علم و فرهنگ است.

او افزود: موسسه خانه کتاب هر سال یارانه‌ای را برای خرید کتاب به مشهد اختصاص می‌دهد که سال گذشته این مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، اما امسال شهرداری مشهد اعلام کرده است که به همان میزان مبلغی را برای حمایت اختصاص خواهد داد و بر این اساس این مبلغ به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این نشست گفت: خراسان رضوی در چهار دوره گذشته فصول فروش کتاب در کشور، بالاترین میزان فروش و تعداد نسخ فروش رفته در پاییزه کتاب را کسب کرده است که با توجه به پهناوری و علاقه مندی مردم به حوزه کتاب و کتاب خوانی این آمار دور از انتظار نیست.

در این جلسه طی تفاهم نامه مشترک سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه کتاب و ادبیات ایران مقرر شده است که در طرح پاییزه خرید کتاب در این شهر به میزان ۲۰ درصد بهای کتاب یارانه تعلق بگیرد و سقف خرید کتاب برای هر خریدار دو میلیون ریال است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.